blir snart galen

Ja, meningen va att när Nico somnat igår kväll skulle jag tassa upp och få lite egen tid. Under kvällen hade hon blivit lite rosig om kinderna och hade lite förhöjd tempt men det märktes knappt, inte mer än att hon blev mer ledsen, tålde mindre och kortare stubin, precis innan vi skulle gå upp till sängen va hon lite dålig i magen men inget jag tänkte mycket mer på.

Gick upp och la oss i sängen, Nico protesterade lite men låg och pratade en låååång stund...precis när jag tror att hon börjar somna och jag tänker att nu snart kan jag smyga härifrån bajsar hon blöjan katastrof full. :O

Helt otroligt dålig i magen och tack och lov hade jag blöjor och våtservetter uppe så jag slapp ta ner Nico i ljuset så hon verkligen skulle vakna...visade sig att jag hade lika gärna kunnat gå ner för efter blöjbytet va det nästan kört. Smågnällig, försökte sätta sig upp, rullade runt, drog mig i håret och gjorde pruttljud för att få igång mig, det lyckades ju inte. När hon väl "bara" låg och småpratade med sin kanin Hoppsan försvann jag in i dimman...att ligga i sängen så länge när man dessutom är helt slutkörd, verkligen försöka hålla sig vaken...det gick inte. Jag stensomnade men inatt har jag blivit väckt några gånger, vid 3, 4.30 och vid halv 7...strax före 8 gick vi upp och jag är trött!

La Nico på skötbordet och fick svaret på detta gnäll, fyllda blöjor och febern...en tand till...jippie!! *not* Nu är det en framtand uppe som börjar skymta...ska hon lyckas fylla hela munnen innan sin 1 års dag eller???? Hörntanden gick ju smidigt, den märktes ju knappt men nu verkar det bli sådär jobbigt som det va med de första :S Idag har hon lite feber igen men inte så jag behöver ta ner den än.

Förutom detta va jag på sjukgymnastiken i torsdags, tränade och Nico fick sitta på mig vid några övningar, mamma va med för vi hade handlat, innan dess hade vi vart på babycafé...min dag hade börjat vid 7, när jag skulle ut till bilen va den glaserad så vagnen fick jag inte med mig...bar alldeles för mycket...hem och vände nästan i dörren...det va julpyssel. Hur mysigt som helst och Lotta va där, Zenitha va också där...Veronica är ännu en av tjejerna jag gillar och pratar mycket med så kvällen blev verkligen lyckad. Nico va snäll hela kvällen och somnade vid 20. Åkte hem med en skrikande unge i snöstorm. Halt va det, jag fick stanna för att lugna Nico men det gick inte...vidare hem i halkan och stormen. Såg inte mycket för varenda jäkla lastbil va ute så varje gång de åkte om mig blev ju rutan fylld med blask :O Kom hem i alla fall men igår morse fick jag känna att ryggen inte ville va med.

Va ju mycket dan innan och en hel del va säkert träningsvärk men det är likadant idag men något lite lättare så det som är kvar är nog mest min gamla ischias eller att kotorna hamnat snett. Gör förbannat ont och det känns som att ryggraden kläms ihop varje gång jag lyfter Nico. Även mellan skulderbladen gör det ovanligt ont...ena axeln har krånglat med mig länge men nu börjar den skrämma mig för när jag t.ex. kör bil kan det låsa sig så jag inte kan röra armen...det är dessutom den armen jag använder mest och bär Nico på och öppnar saker med...ska fråga sjukgymnasten på tisdag om det finns nåt att lindra med, nån bra övning eller akupunktur.

Så det är då dessa tänder och Nicos underbara humör i kombination med min underbara värk som driver mig till vansinne snart...att värktabletterna inte hjälper och att de där tänderna kan antingen komma smärtfritt eller vänta lite med att komma gör det lite extra jobbigt...jo, lägg till sömnbristen också. Känner lite grann för att sätta mig i ett hörn och gråta en skvätt för att det gör så ont men ska försöka fokusera på nåt annat...kanske baka eller koka knäck?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0