fiskgratäng

I söndags på nyhetsmorron visade de mattips och N sa att jag visst aldrig gjort fiskgratäng under våra år tillsammans och undrade om jag inte kunde göra det snart. Jo, både fick och potatis finns ju hemma...så igår när jag handlade köpte jag räkor och en sprits, så potatismoset skulle se sådär tjusigt ut :P

Så idag gjorde jag då denna fiskgratäng, grejsade ihop det jag kände för, kollade ett annat recept hur många grader och hur lång tid de använde och körde på det. Va lite osäker på om det skulle bli bra men det blev det minsann :)

Nico smaskade i sig allt, till och med räkorna :O N tyckte om den och när jag väl fick tid att själv äta får jag nog säga att de va gott, den ska jag göra igen. Snabbt går det ju också så det är ju en perfekt middag och nyttig. Blev såpass mycket över att jag fick fryst in tre portioner till Nico.

Dessutom va det extra roligt att göra mat när det blev så fint, spritsen kommer användas flitigt nu ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0