lite manisk

Ja, jag är för stunden en aning manisk men de är så skönt med mani!! Jag är alltså inte manisk annars, har det inte som sjukdom men ibland hamnar jag i en sån här period och dem tas tacksamt emot. Snart är huset grundstädat, att julstäda i år har verkligen varit roligt...matsalen är kvar, badrum och kök behöver ju hela tiden fixas med och används så mycket så det räcker ju med en dag så är det stökigt om man inte plockar hela tiden.

Förutom att städa och plocka har jag bakat en morotskaka, upptäckte att varmvattnet så gott som helt va slut och funderade på om jag skulle elda. Blev klar med morotskakan, hade hunnit diska alla flaskor, gjorde snickerskakor som nu står i frysen, röra ihop glasyren och bre på den...frös in hälften av kakan (gjorde en långpanna) Nico va glad och snäll hela tiden, tack och lov...har vart hennes andra strålande dag på rad och det är helt underbart! Väckte mig vid halv tio idag, det va tacksamt och välbehövligt. ;)

När jag bakar städar jag alltid samtidigt, tycker inte om att allt står framme när jag grejar så så fort jag är klar med en sak åker det tillbaka dit det ska vara, det jag inte ska använda mer åker i diskmaskinen. På så sätt är det inget att städa bort när kakan står i ugnen ;)

Så blev Nico lite ledsen, hade inte sovit det hon skulle så vi gick till soffan men hon vägrade sova. Jaha, då får jag väl underhålla henne tills hon somnar ståendes då...så ner i källaren och tände i pannan, samlade ihop ved från rumme där vi förvarar det till en stor kista bredvid pannan så jag slapp springa fram och tillbaka och så underlättar det för N i ett par dagar <3 Medan det tog sig i pannan satt Nico på golvet i overall och lekte, jag kom på att jag hade en massa skott som behöver planteras och N sa att det stod jord i källaren, jag gick och kollade och javisst, jag hade planteringsjord :) In i mitt rum i källaren, där jag har mest har kruor och där N av nån anledning ställer in sina saker fast han har resten av källaren :O Letade fram lagom stora krukor att plantera i, öste upp jord i en hink, tog upp det, ner igen i med mer ved i pannan, ta upp Nico och sen började jag samla in mer skott, planterade och vattnade och Nico tyckte det va riktigt roligt även om hon inte fick va med och hjälpa...hade nog inte vart mycket blommor kvar då är jag rädd och jord i munnen :S Blev en hel del som jag sen kan ge bort av. Några krukor med helgrön ampelilja, en kruka med randig ampelilja, en kruka med randig och krullig ampelilja, tre krukor med engelska pelargoner. Hoppas nu att alla överlever.

Sprang ner i källaren igen, öste pannan full, upp och gjorde mat till Nico men när hon skulle äta somnade hon ;) Hon hann dricka 40 ml, sen slocknade hon...Nu kom N hem, lagom till disken är klar och pannan snart behöver påfyllning.






Både mamma och Millan ville ha av de helgröna ampeliljorna, den krulliga ska jag ha, likaså den randiga, minst en pelagon ska jag ha kvar...sen får de slåss om hur många av vad de ska ha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0