popcornmaskinen har ingen avstängningsknapp :O

Jäkla unge till att få tänder!!

Ska vi se...de två främre tänderna nere kom i oktober/november, dem höll på länge och segade. Så kom det en hörntand för ett par veckor sen, den kom snabbt och utan gnäll...så började en framtand uppe och hjälp mig alltså...Nico skulle i alla fall på Lucia kvällen borsta tänderna själv och lyckades dra bort sista av tandköttet så hon skrek och det blödde men tanden är nu framme.

Nu önskade jag mig en paus över jul i alla fall, så jag kanske kan natta henne lite innan vi lägger oss, ingen feber och inget gnäll, inte dålig i magen, inte så lättstött. Så imorse fick jag se det...en hörntand och den andra framtanden kommer nu...så det blir ytterligare en tuff vecka, helt underbart *inte!*

Nu är min förhoppning att det sen blir en paus så hon kanske kan släppa mig lite, numera ska jag ju bära på henne om kvällarna och min kropp klarar inte det. Fick tips om Ergo baby som jag kollat på länge, lite roligt va att 4 stycken utan att veta om varandra nästan exakt samtidigt nämner Ergo baby :P Det kändes ju lite menat och jag kollade runt lite, hittade några prisvärda på blocket och igår betalade jag en och väntar nu på att den ska postas, kanske kan jag få den innan jul och nyår så min rygg kan få vila något och ungen kan hålla sig glad och lugn.

Nu blir det några dagar som blir späckade, julavslutning på ÖF, sjukgymnastiken, laga julmat och sista julbaken. Lite matinköp för att få så färskt som möjligt, planera tid och hur vi sköter hämtning och ev. övernattning. Besök hos Maxen. Julgranen ska skaffas och komma in, sen ska Nico hållas ifrån den, gåstolen får gömmas för en vecka framöver. Men åh va härligt det är fast det blir mycket att göra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0