Så mycket bättre

Missade förra säsongen, tänkte se det men glömde av det hela tiden. Sen blev det en riktig succé och jag ångrar verkligen att jag missade det. Men den här säsongen har jag tittat. Nåt avsnitt i början missade jag och sen har jag inte kunnat se på lördagarna utan har sett det på play en bit in i veckan. N gillar inte såna program så det brukar bli en film på lördag kväll.

Ikväll däremot kommer jag kunna se programmet på rätt tid. N är i Lysekil. Meningen va att han skulle till en kompis i brastad, ut till lysekil och hämta en sak och sen tillbaka till brastad. Han hade med sig sin dator för den har pajat och Jimmy är bra på datorer och har mer tålamod än N. Tydligen gick det inget vidare för N frågade mig om de fick åka tillbaka till lysekil till en av Jimmys vänner som verkligen va duktig på datorer...visst fick de det, det blir sent men ddet är skönt om de får igång datorn. Jimmy skulle bjuda på pizza så jag slipper tänka på mat idag också.

Jag har då eldat idag eftersom N inte är hemma. Det är första gången på snart ett år men det gick bra. Nico följde med mig ner när jag plockade fram ved och tände sen när jag sprang ner för att fylla på satt hon på golvet och lekte...det funkar till den dan hon får för sig att krypa eller gå, sen går det inte att lämna henne själv ens den minuten. Ja, snabbt gick det i alla fall, fast det gör det alltid när jag eldar ;P Jag blev klar på 1,5 timma och fyllde bara pannan 4 gånger allt som allt, det är jäkligt bra jobbat. Nu är tankarna fyllda så vi har det fortsatt varmt och nu har vi varmvatten igen :P Städat och plockat, vikt tvätt och lagt undan urvuxna kläder.

Tanken va att göra en morotskaka också men jag fastnade i att städa och plocka så klockan blev för mycket, så ville Nico sova och det blev helt hopplöst att baka. Nu sover hon igen i famnen och jag sitter och väntar på att N ska höra av sig så jag vet när han kommer hem så jag vet om jag hinner duscha idag eller måste ta det imorrn. Blir han hemma väl sent lägger jagg mig efter Så mycket bättre, annars blir det för sent. Måste ju upp tidigt på mornarna nu, dagarna blir så mycket bättre än när vi sover till 11 ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0