Så va de nytt år snart

Ja, nyårsafton idag ja...skulle vart över till Anita och Kaja, firat med dem och två par till men det blev inte riktigt så. N va iväg igår och tränade på jobbet, träffade då en jobbarkompis som informerade N om att den dagen, då N åkte hem för att jag va sjuk, va det julbord på jobbet. Efter maten berättar chefen att 15 stycken ska varslas...God Jul!!

Tur va det väl at vi inget visste på julafton för de hade vart jobbigt, men nu sket sig ju nyår istället då, lusten försvann totalt för N va ju en av de senast anställda...nu räcker det fanimej för oss, orkar snart inte mer. Får verkligen hoppas och hålla tummarna för att N får va kvar, han har precis gått me di a-kassan, skulle gått med i mars men näe då...hade han gjortd et med en gång had ehan fått ersättning  när han går hemma men inte nu...nu dörjer det till december nästa år innan han kan få pengar från a-kassan. Jäkla skit...ja, nu är han ju medlem iaf.

Så fick jag ringa Anita igår efter att vi planerat på förmiddan ihop och tyckte de skulle bli så kul, säga att näe, lusten försvann och ersattes av en klump i magen, N blir antagligen varslad...15 stycken ska varslas...hur ska vi nu klara oss? Jag har nyss fått N's fp-dagar så jag kan gå hemma till hösten, nu kanske det blir så att N mste gå hemma med Nico och jag jobba med en gång...jobbet är inte beredda på att jag kommer tillbaka och jag vill ju bli omplacerad, eller rentav hitta ett nytt jobb. Men att få en fastanställning nu...de kan man ju nästan drömma om så jag måste hålla hårt i min tjänst, men tjänstledigt kan jag ju alltid ta.

Frågade mamma om hon ville komma ikväll och äta nåt och se en film. Ta det lugnt och bara vara, snacka lite skit och få lte hjälp med facebook...ja, ni hörde rätt ja...jag har skaffat fb :O Hua, nu går jorden snart under eller nåt. Alldeles för många har frågat om jag har fb, fl är jag ju nästan aldrig inne på och jag saknar alla mina vänner, visst, jag får kommentarer här som jag svarar på men de är ju inte samma som att prata som vi gjort innan, så, fb vann...nu är de ju så att jag fattar ju ingenting, inställningar som jag trodde jag gjort har jag inte gjort...min svägerska som jag inte vill ha på fb har sett mig och vill bli vän, nu kan jag ju inte neka...jäkla skit. Inte så alltså, jag tycker jättemycket om henne men hon är nyfiken, och det finns saker jag inte vill att hon ska veta eller berätta vidare och då är det bästa att hon inget vet. Nu får jag ju lägga till henne men först får hon fixa så inte svärmor ser mig för jag vill inte va vän med henne för då kan hennes dotter se mig och tjo fadderittan...komplicerat de ska va ibland. Men man kunde visst göra så att vissa saker man skrev kan döljas för folk, de är ju så att svägerskan inte ska veta om bloggen...de är ju där problemet egentligen ligger. Kommer inte lägga upp bilder mer än kanske på mig så de finns ju inget spännande för familjen att se på fb men här...här är min fristad där jag kan skriva och visa bilder och filmer, här vill jag att vissa inte ska vara men hittar hon hi får jag väl lösenordsskydda den, då får ni hojta på mig så ni kommer in, om ni en dag möts av att jag stängt bloggen.

Julfirandet hos mormor och morfar va bra men de blev sent, fast de va sagt att de skulle va tidigare i år. Senast 20 sa jag, då åker vi hem. Fick komma försent dit för Nico somnade och hade inte sovit nånting alls på dagen. Skulle vart där 16 men va väl framme vid 17. Stressad och trött, oväder ute, Ledsen och trött unge. blyg som bara den va hon också men de va ju myccket nytt folk för henne. Nytt och nytt...men de blir ju som nytt närm an ses så sällan. Hon satt ju som en igel på mig men de släppte lite efter som, så åt vi, när vi va färdiga kom Jonas (morbror) och kusinerna, de åt, sen satt vi i vardagsrummet och pratade, väntade på att Johanna skulle komma så vi kunde börja pcka upp klapparna. Tiden gick och gick och gick. Nico somnade. Klockan blev över halv åtta och jag kände de att nu får vi snart åka, vi kan inte vänta längre men Nico sov ju så jag tänkte det att har Johanna inte kommit vid kvart i då packar vi ihop oss. Jag hade bett mormor om att börja men näe, inte utan Hanna. Så tjugo i kom hon och vi kunde ganska omgående börja packa upp. SNabbt gick det också, så snabbt att andra sa att nu får ni ta de lugnt, de är annars Johanna eller Lotta som bromsar. Trots att det gick undan tog det en timma, sen ville Nico äta och så skulle allt packas så först vid 21 va vi hemma. Men en trevlig kväll va det, absolut, och Nico blev riktigt varm i kläderna sådär sista halvtimman och charmade alla, inget gråt och inget gnäll. Till och med min morbror visade stort intresse och pratade med oss och lekte med Nico, en sida jag aldrig sett förr, han har aldrig kommit fram och bara pratat förr i hela mitt liv men nu...riktigt trevligt :) Nico blev förtjust i honom också och gillade att han lekte och pratade med henne så hon sprattlade och skrattade och pratade som bara den, plötsligt lös det i Jonas ögon så som det bara gör i morfars :)



GOTT NYTT ÅR!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0