Slaget om sverige

Börjar på 4an ikväll, ser påd et just nu och det är absolut nåt jag kan tänka mig fortsätta följa. Satt igår och tänkte på när söndagsöppet gick när jag va liten, innan de gjorde om en del för att sen gå i graven...jag saknar nåt bra familjeprogram på söndagskvällen, nåt man kan sitta och samlas framför och ha det mysigt sådär sista lediga kvällen innan den nya veckan börjar.

Detta program kan absolut fängsla mig och det är roligt att kunna va med och gissa på frågor som inte är alltför svåra såsom på Spåret ibland kan vara. Det enda jag kan sakna är just så som söndagsöppet va, att det började någorlunda tidigt på kvällen och höll på lite längre, att börja kl. 20 kan va lite sent för många familjer, speciellt om man vill lägga sig vid 21, har för mig att söndagsöppet började efter bolibompa? Alltså strax efter 18 och höll på ganska länge? Mer än en timma i alla fall. Jag vill ju gärna se nåt utan reklam det sista innan jag lägger mig så jag avslutar gärna med en film och det abslut sista om Nico tillåter så kan jag ta en sista titt på nätet, sen tar det ju en stund att göra oss iordning, klä av oss, Nico ska ha pyjamas, toa, blöjbyte, borsta tänder på oss båda, säga go natt till N, se efter om Tom är inne...se så han har mat och vatten om inte N redan kollat det. N ska duscha precis innan han lägger sig. Tycker om att ta en helkväll och mysa just på söndag men det har vi faktiskt gjort idag ändå ;) Har sett två filmer :O Först såg vi Steve Martins första film "Supernollan" och sen såg vi en Beckfilm vi inte sett "I stormens öga" det är en av de nyaste, det är en till att se sen har vi banne mig sett dem alla även om N inte sett originalen som är de bästa :P

Har vart otroligt effektiv idag, städat hela vardagsrummet och skalat bort allt som flöt :O N dammsög hela huset så nu är det bara matsalen och köket kvar...de tar sig...badrummet behöver ett större krafttag också för det har jag lagt lite åt sidan när jag tagit resten av huset och hållt mig till att få fram julen men nu skriker det där inifrån så jag städade lite, lite där förut också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0