3 dagars feber?

ja, det är tredje dan idag så det kan det väl va? Är ju inte så vanligt annars tycker jag att man har feber flera dagar bara för en förkylning. Det verkar dessutom va nåt som går, varenda unge igår på ÖF va sjuka och två stycken fick åka hem med för sjuka barn för de blev dåliga medan de va där.

Nu räckte det ju tydligen inte med förkylning och feber för Nico utan igår kväll började ena ögat rinna och idag är det en ordentlig ögoninflammation, inte så konstigt egentligen när hon drar ena handen från näsan och sen upp i ögat :O

Detta resulterar ju i en lätt kinkig tjej som är på världens bästa humör som vanligt men som väldigt snabbt slår över och är superledsen, nästintill otröstlig. Frustrerad när hon inte får luft eller när jag kommer och torkar näsan. Skulle vart till jsukgymnasten i eftermiddag men jag vågar inte chansa på att Nico hinner bli bättre till dess för om jag inte avbokar senast 4 timmar innan bokad tid får jag betala, och jag har frikort och har redan avbokat en tid alldeles för sent och ska betala den...får hoppas på att Nico hinner bli bättre till torsdag när nästa tid är inbokad.

Är en föreläsning om ADHD ikväll också som jag och mamma tänkte gå på men som det verkar nu är det inte möjligt. Får se hur resten av dagen ser ut men när hon är såhär duger ingen annan på kvällen när hon dessutom är trött. N har precis sms:at att han vart på vc och lämnat avföringsprovet så vid 11 går det iväg till lab, sen tar det väl en dag eller två innan jag får svar...imorse va det verkligen full fart på magen, såpass att blöjan inte räckte till och detta har inte hänt sen hon va riktigt liten och växte ur en storlek.

Ja, vi får väl hoppas på en helt frisk liten tjej om ett par dagar, kan va skönt med en hemmadag också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0