Hon pratar!!

Ja, nu jäklar har det lossnat...istället för att bara säga mamma lite sådär ibland i smyg så säger hon det mest hela tiden nu :D Inte bara mamma, jag säger alltid Hej,hej! och nu säger Nico HEJJA! Nej är också ett bra ord...om hon förstår sambandet mellan ord och person vet jag inte men när hon säger mamma tittar hon ju på mig och ingen annan, när hon säger hejja är när hon svarar på att jag säger hej,hej. Nej är nog bara roligt att säga...säger det lite när som helst men ibland hamnar ordet på rätt ställe, nån frågar nåt och tillbaka kommer ett nää :)

Förutom att tungan verkligen lossnat har tand nummer två kommit upp och det tar nog "tyvärr" inte stopp där...nummer tre verkar komma nu också men som mamma sa till tröst nu, det är ju lika bra att ta allt på en gång nu än att dra ut på det i flera månader...jo, det är helt rätt och så känner jag med...men, det är inte roligt med ett ledset barn, vaknar, orolig, magen är i uppror...blir hysterisk och bara måste gnaga, nu är det ju så att när tänderna nu kommit får hon inte gnaga på mig mer...det gör väldigt ont kan jag meddela :O

Nu ska vi iväg, ska bara få på mascara och en tröja, klä på Nico...sen ska jag iväg och köpa en ram, en låda och hämta ut ett paket, träffa mamma lite snabbt för hon va på af nu och ska på mammografi sen. Efter detta ska jag till munkedal för ett läkarbesök på psyk. Konstigt nog fick jag i måndags en tid utan att jag bett om en, en ny läkare så nu är jag orolig och nervös över att min läkare som jag haft i tre år är borta...ska ju avboka dan innan om man inte kan komma men igår va alla på utbildning så om jag hade velat avboka hade det inte gått :O Behövde ändå en tid för jag behöver mer cipralex så det va en väldigt bra tajming för jag skulle ringa efter en tid denna veckan och så låg det en i brevlådan och väntade :) Ibland har man tur ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0