hurtig :P

Ja, nu är alltså ytterligare två fönster putsade, även blommorna är putsade på och omflyttade, nya krukor och vatten...kokat nappar och diskat flaskor, gjort gröt till Nico och matat henne, klätt oss båda, tagit ner fler gardiner och nu har Nico däckat i min famn och Tom ligger upptryckt mot oss för han vill ju också vara bebis :) Jag passar på att få i mig lite frukost, nyponsoppa...får ta nåt mer ordentligt när jag kan komma ut i köket igen ;)

Ska barnsäkra resten av hemmet idag...nu har Nico verkligen kommit på hur man tar sig ut från vardagsrummet och det går lätt som en plätt nu, och snabbt :O Ska även sätta upp stänkskyddet till hällen, ugnen når hon inte än och den går ju inte att göra nåt med. Nu går det verkligen undan...hon lär sig nya saker varje dag och har börjat prata, hon når mer, börjar förstå ordet nej även om hon snabbt är där och gör hyss igen, inser hur mycket mer än det jag visste måste flyttas upp eller bort. Sånt jag trott va ok når hon ändå och att sträcka sig och stå på tå är det nya...titta i spegeln är nåt av det bästa hon vet just nu förutom att förfölja mig i gåstolen, en helt ny värld öppnade sig ju när hon fick den, nu när hon dessutom kan ta sig mellan rummen vill hon ju va i den hela tiden, nyaste hindret va tröskeln mellan köket och hallen men den lär hon nig snart ta sig över. Idag ska även min gamla gunga upp i dörrposten mot matsalen :) Innan den va min va den mammas, mormor köpte den för bara några kronor i början av 70-talet, och nu ska då nästa unge få glädje av den :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0