jäkla skit blä förkylning

Nu har Nico vart sjuk i nästan 2 veckor, jag började lite lätt i helgen men det blev inget av det direkt, eller...näsan va det som inte kommit igång rättare sagt, va hos mamma igår och sydde lite, Millan och hennes pojkvän J kom dit och så hade jag köpt glass så vi kunde fira lillebror väldigt mycket i efterskott. Han fick en ritplatta av oss :D

Ja, Nico va ovanligt gnällig igår av nån anledning, tänkte att det bara va en sån dag och att hon va övertrött, N kom förbi en stund och Nico somnade i hans famn vilket nästan aldrig händer så jag va helt övertygad om att detta va enda anledningen till gnället och att hon va så klängig. Blev inte färdigsytt utan vi åkte hem, så fort jag gick till ett annat rum somnade Nico snabbt men så fort vi gick in i köket igen vaknade hon, hon ville inte äta och så kan det bli när det är för mycket spännande att se på. Hon va lite varm men jag svettades jag med ju för de va så förbaskat varmt och så satt vi ju fast i varann ;)

Väl hemma somnade hon snabbt, sov en dryg timma och när hon vaknade tänkte jag att hon säkert ville äta för hon åt knappt måltiden innan och nu hade hon sovit över den vanliga tiden för sista flaskan. Hon vägrade flaskan, detta händer ju aldrig. Två mål på rken som inte går ner, jo nästan halva efter en timmas trugande gick ju förra målet ner. Fortfarande varm men det är hon ju alltid, inte ovanligt varm i pannan utan i kroppen...inte svettig som vanligt så nu började jag undra...väntade ett tag och kände igen och hon blev varmare och snabbt gick det. När vi skulle lägga oss låg hon utan kläder länge och hon kokade verkligen. Tog tempen och den va över 39 så i med ipren och sen i säng. Hade med mig en flaska välling upp men nej...nu på morronen va hon ju hungrig som väl va och tempen hade hållt sig nere men det är fortfarande feber, avvaktar med ipren för än så länge är hon på gott humör.

När hon ändå är dålig så varför inte själv bli lite sämre? Inte för att jag måste springa och snyta mig direkt men det kittlar i näsan hela tiden, nyser och halsen känns svullen. Musklerna i hela kroppen värker och har så gjort i flera dagar, körtlarna i armhålorna är svullna och ömma, annars känner jag aldrig av dem men när Nico kommer när känns det verkligen. Känner att det kan ju få bryta ut ordentligt nu så jag kan börja må bra igen för som det är nu är jag bara så trött och öm.

Tanken va ju att åka till mamma idag igen för att sy färdigt, hittade ett så häftigt tyg i lördags när vi va på julmarknaden så jag köpte en del och ska sy ett par kuddar, jag hann bara klippa, stryka och nåla igår men visst, det är ju det som tar mest tid egentligen, ju bättre förarbetet är gjort desto lättare är det u att sy den. Får se hur det blir framåt dan men blir Nico gnällig eller febern går upp får vi stanna hemma idag. Babycaféet imorrn får vi nog hoppa över även denna vecka, nu börjar det kännas att jag inte vart på ÖF eller babycafé på länge, saknar personalen, föräldrarna och att få sitta och fika tillsammans. Hoppas verkligen vi kan komma iväg på måndag igen och sen på torsdag nästa vecka är det ju julpyssel på kvällen.

Håll tummarna för att vi ska krya på oss ;)

Gör ett roligare inlägg sen med bidler, måste tömma kameran nu ;)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej vännen inte roligt att ni är sjuka :-( hoppas ni kryar på er snart så vi kan ses! Sköt om er så länge! Kram

2011-11-30 @ 12:37:57
URL: http://mammalotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0