Tsatsiki

Stod och gjorde tsatsiki, pratade med N om artikeln, om allt vi gått igenom och att det alltid kommer påverka oss, han va "sugen" på att stanna hemma imorrn bara för att va med oss, ha en lugn dag, följa med till ÖF och bvc på viktkontrollen...men samtidigt vet jag att min värsta dag är idag, imorrn är allt bättre även om jag kommer va nere, jag kommer prata om det med alla som vill och orkar lyssna, få älta det, ringa patientvårdsnämnden, har redan letat upp telefonnumret och bokmärkt sidan.

Jag fick ur mig en massa tårar och kvar är mest ilska men även en stor sorg...den där jag försöker låtsas som att den är bättre, på ett sätt är den bättre...den gör sig inte påmind hela tiden, det är inte varje dag även om det varje gång går minst en tanke till Max, oftast en glad, ett minne men så kommer de jobbiga minnena också och då trycker jag ner dem tills det pyser över. Idag gjorde det med råge, men de va skönt at få ur sig allt. Men denna ilska...usch, jag känner att om N gör nåt som irriterar mig vill jag skrika, men det kommer ju stta igång ett bråk som är heöt onödigt i så fall, det orkar jag inte för då slutar det med att jag är ledsen istället och har en massa ilska kvar som jag inte får ur mig.

Ja nu svävade jag ut en hel del...tsatsiki va jag på ju :P när den va färdig tänkte jag att Nico skulle få smaka, lät bli saltet för vitvinsvinägern gör ju sitt ändå...men oj en sån min hon gjorde :O De va nog lite för starkt för hela ansiktet skrynklade sig men hon ville gärna smaka mer men nä, inte helt ok nä. Så smakade hon på vitlökssmöret, de va bättre men även det va nog lite väl starkt...jag öser ju verkligen på med vitlök bara för att det är så förbaskat gott ;) Nu hade ju Nico precis ätit när vi skulle äta så hon fick inte smaka på gratängen ewller köttet idag men ska få smaka imorrn på lunchen.

Igår kväll började hennes näsa rinna och det fortu blir det fortsatte den med idag, nu blir det bara me roch mer och det är en kinkig liten tjej vi har här hemma ikväll...pussade henne på pannan och fick känna att hon började bli lite varm, avvaktade en stund och kädne igen och hon blev varmare och mer ledsen så jag tog tempen och ja, nästan 38 grader ja...så nu har hon fått lite ipren och hoppas på att hon blir lite trött och sover en stund, bara det att hon är så tät nu att det är svårt att ha nappen och då ör det svårt att slappna av, har hällt lite olja på en handduk, så nu hoppas jag de blir lättare att andas snart.

Tack för de fina kommentarerna och ja...de va väl på sitt sätt bra att artikeln kom nu nr den kom, för då blir anmälningn verkligen av, det är tack vare ert stöd nu som jag får kraften, jag vet att ni finns där för mig <3 Kommer säkert behöva er ännu mer när papprena kommer hem, fler har fått höra lögner av läkare och det känns ändå "skönt" att veta att vi inte är de enda som råkat ut för det.

N stannar hemma imorrn, skyller på ryggen osm han ändå gjort illa idag, han har ringt sjukgymnastiken och hoppas få en tid dit också imorrn men ska väl mest va med oss, bara va, få va lite ledsna tillsammans och kanske gör han oss sällskap till ÖF. Kan nog va skönt för de finns en konstig pappa där och han lyckades klämma ur mig mitt mobilnummer...helknasig är han men får ta det i ett annat inlägg när jag har mer tid och ork att tänka på det...jag råkar då ut för de mest knasiga människor :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0