Ännu en bra film avverkad

Idag blev det "Full metal jacket" även det en film som N missat...han tyckte den va bra men sista halvtimman va sådär, och så är det väl ofta med bra filmer? De tappar ofta mot slutet, svårt att knyta ihop storyn på ett bra sätt eller så blir det nån konstig vändning, eller så tar filmen aldrig slut, panik uppstod och de kom på att "vem orkar se 4 timmasr film och kanske mer? Vi måste nog hitta ett avslut" och så blir det pannkaka av det.

Jag tycker väl att slutet i Full metal jacket ändå är godkänt även om de blir lite segt. Bästa i hela filmen är ju trots allt innan de går ut i krig.


Nu tror jag att jag visat N de viktigaste filmerna som han missat, de jag kan komma på just nu i alla fall. Funderar febrilt på vad som kan finnas mer och som dessutom kan tänkas passa honom? Kräsen med film är han allt, jag gillar tänkarfilmer där man är lätt förvirrad största delen av filmen för att sen mot slutet få pusselbit efter pusselbit och plötsligt förstå mer och mer, såna filmer man måste se om för att man alltid missar nåt, alltid hittar nåt nytt.

Musikaler är också en favorit men försök få N till att se nåt sånt...fortfarande inte sett Grease tillsammans fast han sett den i alla fall, fått nöja mig med Dirty dancing men åh så många jag skulle vilja se om, får väl se om jag kan låna ihop en hög och se när jag är ensam, sjunga högt och ljudligt, kanske dansa nån slags hurra-dans, ta igen alla tysta år...borde va olagligt att inte gilla musikaler!

Här kommer en av mina favoriter <3



Har ni inte sett Hair så bör ni göra det ;)

Nästa klipp är till oss vattumän ;) Kolla in hästarnas dans, älskar verkligen detta klipp, ja hela filmen då...






Kommentarer
Postat av: Signe

Åh, du kör med samma grej som jag! Ser alla viktiga filmer som ens sambo missat helt :) Nils är inte alltid imponerad, men han får snällt sitta med och se vissa musikaler ändå :D

2011-09-27 @ 10:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0