Bakat

Ikväll har jag bakat...eller njae...blandat ingredienser och så va de klart ;)

Snickerskakor, aldrig gjort förr men däremot ätit. En kompis rekommenderade dem och tänkte testa dem nu, kanske kan de bli bra till jul och sen nån helg ibland? Hoppas de är goda, men de är de nog...de är nog för goda :P

Hittade en blogg i förrgår med mycket gott i. Tänkte testa en grej jag hittade där, mixa ballerina kladdkaka, philadelfiaost och sen forma, doppa i vit choklad, ät...gjorde på ett litet annat sätt för smeten blev lite väl lös och jag glömde ju köpa en grej...återkommer med mer om detta då jag fotat och smakat ;) då kommer länk och recept. Nu står de till sig i kylskåpet.

Mamma kommer hit imorrn på lördagsgodis och film. N saknade sin svrmor så han frågade henne igår och jo hon ville komma. Funderar på om vi ska äta middag ihop också?

Vart lite att göra idag men missade ÖF, Nico vaknade imorse, åt...somnade om och de gjorde jag med :O Gissa när Nico väckte mig sen? Jo klockan 12! Vi va nog rätt trötta båda två :) Åkte till Jimmys i Munkedal och köpte blå ljung, nåja...jätteblå va den inte men blå/lila i alla fall, snygg va den även om den inte lyste blått som den jag hade förra året. Silverek införskaffades också, imorrn ska jag till Max med Nico och mamma och fixa iordning.

Åkte en sväng förbi babyproffsen och köpte en massa saker, nu ska här barnsäkras! Spärrar till skåp och luckor och petskydd till alla eluttag, hörnskydd har vi redan så nu blir det till att montera dit allt.

Väl hemma knatade jag upp i skogen i tomtgränsen och klippte en massa granris, fyllde en stor låda, de ska också till Max, rensade upp bland lökarna som väntat på hösten, ska köpa några krokuslökar imorrn och kanske nån påse med påskliljor.

När jag ändå va ute kunde jag ju fortsätta? N kom ut med Nico i vagnen, jag plockade äpplen, rensade först de på backen, N hjälpte till...jag klättrade upp i ena trädet men är ju alldeles för kort fast jag är uppe i trädet...N klättrade upp istället, gungade på trädet och ner kom väl de mesta.

Så nu har äpplena plockats, finns n del kvar men de får leta sig ner själv. Tråkigt att det blåst så mycket för de låg mycket äpplen på backen som hunnit bli dåligt. Mycket av det som hängde kvar va ätet på så hälften av allt plockat kastades, småmärken struntade jag i men när de va ätet stora hål rakt igenom kasserades dem. Ja, skönt va de att få detta gjort för nu kanske vi kan få slippa älgarna i år?? De älskar våra äppleträn och hela hösten bor de i vår trädgård, inte är de rädda heller så vid ett tillfälle förra året när vi kom hem sent blev vi sittandes i bilen för de stod i trädgården, mamma och två kalvar och inte tänkte de gå därifrån...så vi fick vänta.

N plockade in alla lyktor, krukor och porslinsfigurer. Riktigt höststäd blev det...nu är det bara löven kvar men de får allt va, de är mycket kvar som ska ner. På måndag ska N och svärfar ta ner syrenhäcken på framsidan sen är de nog inget mer att göra förrän till våren.

Nu ska vi äta, sent men vafan...mat ska ätas sent och njutas av ;P N ska steka hamburgare och bacon, är riktigt hungrig nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0