Bildbomb

Ja, nu har jag fotat kattungar hos mamma, N's rosor och present från svärmor, hans tatuering och röntgenbilderna...så nu ska ni få se ;)

Börjar med presenten;



Jag tycker ju att ljusstakarna är skitsnygga! N älskar ju allt som har med ljus att göra också men de va ju liiiite fel färg just för honom...meen va snyggt sken det blev ;) Jag blev glad i alla fall, är inte det huvudsaken??? ;)



Det visade sig ju på röntgen idag att gipset suttit fel så det har knappt läkt nåt alls. Här ser ni hur det såg ut idag på plåtarna och ja...även ett otränat öga ser ju att benet är av och bara gtt ihop väldigt lite på ett litet ställe. Nu blir det gips i ytterligare 2 veckor...denna gången ett gips som sitter riktigt tajt och fingrarna är nu böjda i rätt läge, hoppas att nästa besök den 6/10 visar att han kan börja träna upp handen.



Nu är tatueringen äntligen helt klar!! Denna fick N i födelsedagspresent av mig förra året, han hade då vart sugen på nåt sånt här nästan från det att vi träffades. När vi träffades hade han bara en ful på vänster överarm som han hade gjort på fyllan i Turkiet...tanken va ju att göra en coverup på den men han valde att göra denna istället...förutom dessa har han en på halsen och en på vänster underarm, och fler lär det bli ;P






Dessa små bebisar har inget hem, är födda alltifrån maj tills nu i slutet av juli...blir ni sugna eller känner nån som vill ha en liten pissekatt får säga till...det finns fler än dessa och i år är det svart/vitt som dominerar och flera av kattungarna har en extra tå...sjömanskatter

Va ju på tippen, skönt att bli av med all skit, sen till ica och handlade lite och fikade med mamma och mormor...sen tog vi en promenad till återbruket och det första jag ser är en saftmaja :O Jag har letat och letat men de är ju så jäkla dyra...denna kostade bara 200:- men de hade ju inte jag idag givetvis...som tur va står 2 klasskompisar och säljer så jag fick ta hem saftmajan redan idag och på tisdag ska jag komma in och betala. Åh, va glad jag blev!! Så nu står den på bänken, ska rengöras och sen är det bara att börja safta :D

Mormor ska komma hit och plocka äpplen och så ska vi göra mos här hemm hos oss, har ju aldrig gjort mos och har inte rätt saker hemma så mormor va snäll och erbjöd att komma hit med riktiga redskap så det går snabbt och lätt. Så blir det fint väder imorrn ska jag försöka komma ut en liten stund innan middag och tårta och plocka lite äpplen innan älgarna tar dem...de har redan vart här och nallat som vanligt men jag vill ju också ha en del så nu jäklar.

Nu sa vi äta lite sen ska här bakas :D Imorrn blir det kalas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0