Esska -mögel

Igår ringde jag till Esska för att framföra ett klagomål...när Nico började äta mat köpte jag ett par små flaskor från Esska som hon kunde dricka vatten/juice ur. Jättefina, söta med djurtryck på. Gillar Esska annars, Nico tar bara deras nappar och de är ju ett gammalt välkänt märke, vi hade deras flaskor när vi va små :D

Så en dag gör jag en hemsk upptäckt...den ena flaskan är full i mögel :O De har aldrig stått med nåt i nån längre stund, visst har det ibland blivit en halv dag men en halv dag med juice i ska inte göra att det möglar.

Jag har kokat och diskat...inte släpper möglet, paniken utbryter...Nico har ju för fan druckit ur den här flaskan! Jag har väl inte kollat efter mögel heller och det syntes ju inte förrän det va ganska mycket...blä!

I diskandet och kokandet släppte en del, så det där luddiga är i alla fall borta...men kvar finns svarta prickar i flaskan. Jag har aldrig nånsin hört talas om nåt sånt här och det hade inte Esska heller. Just denna flaska va en ganska ny model, bara 1 år gammal, med en liten "midja" 130 ml. Hon frågar ju vad jag haft i flaskan, om det är nåt annat än mögel och hur jag hanterat den...efter att alla uppgifter är lämnade lämnar jag min adress och snart ska jag få hem en ny flaska och äckelmögelflaskan som står här på bänken ska skickas till dem så de får kolla på den.

Min tanke är ju att det vart nån försvagning i plasten så att allt faktiskt inte släppt i disk eller kokning och att det då börjat växa i plasten? Jag är en sån där som gärna vill ha en förklaring till allt, eller nästan allt och jag kan sitta och fundera sönder såna här saker...hur fan gick detta till?

Men att koka och diska borde väl döda alla bakterier? Att sen i panik dessutom köra dem i diskmaskinen borde väl göra att om det verkligen va ytligt så skulle det släppa? (De kan, men bör inte diskas i maskin) Näe, detta är verkligen ofattbart...ska försöka få till nån bra bild så ni får se eländet, även om det är mycket mindre mögel kvar efter min hårda behandling med att gnugga, rispa, diska och torka...

10 minuter senare...nu är bilderna tagna, svårt va det men fick nog till det någorlunda, har ringat in där möglet är så ni inte missar det och tar det som att det tillhör trycket ;)



Ja, som ni kan se är det inte i min fantasi i alla fall och nu är eländet förevigat så även om flaskan snart blir utvisad till Esska i Lidköping så kommer jag för alltid kunna visa att det faktiskt är möjligt, en flaska kan mögla :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0