Fallet Linnéa vs. barnläkaren, delar av förundersökningen

Ja, vem har missat det som är i full gång nu, rättegången mot barnläkaren som står åtalad för dråp på lilla Linnéa.

Det som hände Linnéa och hennes familj är nästan exakt det som hände oss med Max, och pga. detta fallet fick inte Max den smärtlindring han behövde för läkarna va så rädda. Trots att jag upprepade gånger bad om morfin fick Max vänta och fick bara de lägsta doserna. Maten ville jag hoppa över de sista timmarna men nej, han skulle absolut matas! Det hela slutar med ett döende barn som bara spyr...han spyr så mycket och mår så dåligt att jag inte kan hålla honom hans sista stund hos oss...det är en bild som sitter för alltid fastetsad i mitt minne hur min son ligger och spyr och för att jag inte ska kväva honom eller få honom att på annat sätt må sämre, får han ligga på en kudde på sängen med våra händer på sig...det näst bästa men jag kommer alltid må dåligt över att jag inte kunde hålla i honom i slutet.

Jag har nu fått tag i delar av förundersökningen och tänkte lägga ut länkar här så ni kan ladda ner filerna ni som är intresserade. Jag har inte hunnit läsa igenom hela, bara precis börjat och det är långt ifrån allt jag har hittat.

När jag läst mer kanske jag uttalar mig mer om fallet men i dagsläget kan jag bara säga att jag anser inte att detta skulle gått så långt som det gjort, läkaren bör frias, det som sagts i rättegången hittills stämmer inte med det som sagts för 3 år sen då allt hände och vem kan minnas allt från en sådan dag? En dag då livet ger dig en käftsmäll och ditt älskade barn rycks ifrån dig, en dag då du ska va samlad och ta hand om ditt barn så slutet blir så fint som möjligt, samtidigt som du kommer få se hemska saker såsom kramper, andningsuppehåll, spyor m.m. Hur van du än är vid döden sen innan kan man aldrig va helt beredd på hur det kommer bli eller hur du kommer reagera. Hur kan nån tycka att man i en sån känslostorm är klar i tankarna...såpass klar att du till punkt och pricka kan minnas allt 3 år senare. Det är helt omöjligt.

Med alla fakta som ändras kommer det bli otroligt svårt att veta vad som faktiskt hände, och vi kommer aldrig få veta det. Alla uttalanden måste tas med en nypa salt för en och samma historia har ju alltid en tendens att ändras på vägen, inte sant?

Jag förstår föräldrarhttp://publishme.se/2356071/entries/article/new/na men jag förstår läkaren...usch, det är så svårt det här men jag hoppas ändå att läkaren blir friad, och att läkare i framtiden inte kommer va så rädda för att smärtlindra i livets sjutskede, för det är hemskt att se sitt barn plågas med ångest och pga. detta som hänt måste han göra det och vi kan bara se på...

Socialstyrelsens tillsynsärende

Förhör med anhöriga

Förhör med läkaren

Förhör med övriga

Behöver ni hjälp med hur man laddar ner så hojta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0