Filmen vi såg

Kan säga att filmen vi såg nyss rekommenderas men den va sjukt störd! Hjärtat hoppade över nåt slag och äckelkänslorna va många...obehaget fångade dem otroligt bra...de va ingen skräck, ingen thriller utan ett drama...men en del thriller skulle jag nog vilja säga att det va.

Filmen hette The Resident med Hillary Swank i huvudrollen, hon har precis brutit upp från ett förhållande, jobbar som läkare och söker en ny lägenhet. Hon söker runt och finner en, nån ringer upp henne om en ledig lägenhet och hon fastnar för den. Den är billig, stor, läget är bra. Snart känner hon att nåt inte står rätt till och snart beslutar hon att sätta upp bevakningskameror i lägenheten...upptäckten hon gör är hemsk!

Jag älskar såna här psykologiska filmer, eller tänkarfilmer...det enda jag kan tycka är synd är att lagret för idéer på filmer sinat, så man kan rätt snart gissa vad som kommer hända, och vissa filmer kan man redan efter bara några minuter berätta hela handlingn utan att ha sett färdigt den...denna va väl också en aning förutsägbar efter ett litet tag men fortfarande helt ok att se, speciellt när man är lite trött och sliten och kurar ihop sig i ett hörn i soffan med en colaburk och lite ostbågar ;) Extra mysigt blir det ju nu när det börjar bli höst och är mörkt ute tidigt igen...längtar till då alla värmeljusen tänds...tror vi tänder ett 20-tal bara i vardagsrummet ;)

Nu ska jag gå upp till mitt lilla hjärta och sova, huvudvärken vill verkligen inte ge med sig och jag vågar inte ta en brufen heller pga waranet...varje gång jag gjort det åker PK värdet upp på alldeles för höga värden och alvedon kan jag inte ta eftersom jag är allergisk mot paracetamol. Just nu äter jag ju prednisolon också (kortison) mot inflammationerna i lederna så PK värdet är nog skyhögt ändå...kanske kan huvudvärken till viss del bero på det? Ska nog ringa AK mottagningen på telefontiden på måndag och höra med dem...är ju ytterligare en vecka kvar till nästa provtagning.

Natt natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0