Förkylning

Kan inte bara förkylningen antingen bryta ut eller ge med sig?? Nu är jag trött på att gå i nån halvkoma som det känns som nu. Jätteont i halsen i 2 dagar och nu har det övergått till en helt underbar slemhosta så det värker i hela bröstet, jättebra verkligen att ligga och hosta på nätterna så Nico störs. Näsan känns bara lite irriterad, har jag tur blir det väl inte mer men på nåt sätt känns det skönt att få ut det ordentligt...för när näsan är i full gång känns det som att man får ut alla baciller.

Nico är nu inne på fjärde dagen med att va kinkig och krånglig. Även hon börjar bli förkyld men som för mig blir det inte mer än såhär just nu. Visst är det skönt om hon slipper bli jättetät men de känns som att det kommer bli långdraget...

Huvudet värker och kroppen känns tung, de senaste 2 åren har varenda förkylning satt sig i bröstet på mig (ja, sen svininfluensa svängen...fick nån lättare variant av den och sen dess är lungorna de som krånglar) hostmedicin funkar ju väldigt sällan, kanske att det vid nåt tillfälle löst upp så slemmet får komma upp men annars är vatten det enda som gör riktigt gott...men senaste har jag fått inhalera bricanyl för att kunna andas och det tar ett par månader innan jag är helt ok igen. Att jag dessutom åker på alla baciller gör det inte roligare/lättare heller.

Ikväll blir det i alla fall lite mys. Vi ska se en dramafilm med Hillary Swank; The Resident den verkar lovande och är nog inte bara drama, innehållet får mig att tänka thriller. N har kört bil med gipsad arm, det gick bra tack och lov så han kan i alla fall ta sig ut utan att jag måste med. Han har ADHD och har väldigt svårt för det här med att bara va hemma även om det är en väldig skillnad nu mot förr, nu medicinerar han ju med concerta också och det har verkligen ändrat våra liv! Inköpt är ostbågar till mig och chilinötter till N, så en flaska cola...ska de va så sa de va ordentligt ;) Ska se om Nico kan tänka sig att sova utan mig vid 20 men igår funkade det bara till 23, då fick hon mammalängtan och kände dessutom efter och va hungrig.

Lilla hjärtat har precis insett att jag försvinner ibland och detta är inget roligt. Hon söker av rummet med jämna mellanrum och ibland är jag ju inte där, då slår paniken in och de resulterar ju i att jag inte kan lämna henne ensam knappt nånting...ska va i famnen hela tiden så hon har koll på mig, blir inte mycket gjort kan man ju säga...hoppas det går över snart och att det är värre för tillfället för att hon är småkrasslig.

Kan säga som såhär att när jag vaknade imorse va jag vrålhungrig...tänkte lyxa till det med äggröra och bacon, älskar lagad frukost (brunch) Matar Nico, klär på henne, klär på mig, laddar kaffebryggaren till N men låter honom sova. Gör smeten, tinar bacon...13.10 fick jag lov att ställa mig vid spisen :O så illa är det just nu...N duger inte och hon skriker upp sig så hon slutar andas vilket ger N panik, för mycket minnen om när vi miste Max kommer och han är ju ändå livrädd för att vi ska mista Nico också, så då får jag rusa dit och hjälpa

Har suttit och beställt en del på rean på ellos.se hoppas det kommer snart :D i förrgår beställde jag make-up från elf och fick en massa för bara 250:- Millan beställer mycket där och har vart jättenöjd och deras koncept är att satsa mer på innehållet än på utsidan så priserna kan ligga lågt, det uppskattas ;) Ett annat ställe jag beställer smink från är tikei, de måste testas om ni inte redan är fast ;) speciellt bra när man har problemhy...när sminket från england kommer ska jag genast uppdatera vad jag tycker om det!!

Imorse blev en kompis mamma igen! Fick sms för nån timma sen att de fått en liten pojk :D Grattis Lotta!! Ser fram emot att se den lille prinsen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0