Fullspäckad dag idag

Parkerade i centrum, gick till biblioteket/komvux/gymnasie imorse för att träffa syon och prata framtid och vad jag måste ha och veta för att ansöka till kurser på högskolan. Efter detta promenerade  jag ner till babycaféet, strax före 12 kom mamma dit för vi skulle lämna cellprov båda två. Så nu är det gjort, skönt, 3 år till nästa gång :) Får hoppas det inte är några förändringar.

Sen fikade vi till babycaféet stängde, gick till apoteket, vidare till järnaffären, jag köpte sprayfärg till några ramar och mamma köpte tapeter till köket, skitsnygga men dyra :O Så gick vi till affären, kikade på övervåningen efter scrapbooking saker till ramarna men hittade inget, köpte nya reflexer i alla fall och en av Millans kompisar jobbade, dotter till ägarna och hon gav mig 3 söta barnreflexer att ha på barnvagnen :) Ner och handlade för att baka snacks till helgen...de som ska bakas är snickerskakor som en kompis testade i förrgår och rekommenderade och så hittade jag nåt igår på en blogg som såg farligt gott ut...vet inte va de heter men ska leta reda på det och lägga ut bilder när de är klara...

Efter allt detta åkte vi för att posta ett paket och sen åkte vi till Max, hittade vaktis och fick låna skottkärra och kratta m.m. rensade bort allt och blandade upp löven med jorden lite lätt...får vända och kantgräva en annan dag med mer tid och energi. Nu är nästan allt hemtaget för tvätt och vinterförvaring och imorrn ska jag köpa ljung...kanske kan jag få satt den och lökarna på lördag? Får hoppas på fint väder och lite hjälp ;)

Hopp, så hem till mamma på fika, ringde N och han mötte upp. Blev kaffe och goa mackor...de är rostbröd, smör, riven äpple, kanel och mandelmassa...in i ugnen och vips har du nåt av det godaste du kan hitta ;)

Va hos mamma till strax före halv 7 men nu går det hästar i hagarna runt huset så en 5 minuters promenad tog nästan en halvtimma...hittade ju en kompis i hagen med väldigt len mule ;) Dessutom va en av mammas katter följe och idag va det inte vem som helst, det va argbiggan Birger...hon gosar aldrig med nån annan än mamma men idag gick det an, försiktigt men ändå...direkt jag kom hem röjde jag köket, hängde tvätt och kokade flaskor, nu äntligen sitter jag bara för att upptäcja att näe, de är inte Robinsson idag...stressen nu va förgäves även om de är skönt att de är gjort. Jaja, de blev lite surf nu innan jag ska sova för ikväll blir det tidigt, sov dåligt inatt och somnade först vid halv tre. Va så spänd i kroppen så jag kom inte till ro., sov 3 timmar och gick sen upp...imorrn ska jag till ÖF tänkte jag, sen gå en sväng i Tanum och sen köpa ljung och barnspärrar till skåp och luckor. Babyproffsen har erbjudande fram till imorrn, tag 3 betala för 2, så jag måste passa på nu. Ser ju alla barn på ÖF och babycaféet som är lite äldre än Nico ocvh som reser sig och kryper och det händer verkligen bara över en natt, igår gjorde hon första ansatsen till att åla och krypa så nu snart är det dags...bara att de är så jäkla tråkigt på golvet :P Står gör hon mycket och bra nu och gå stolen är välanvänd och hon springer redan i den så ja...barnspärrar och snart en grind är nog en bra idé...hua va snabbt det går nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0