Höst, vinter och vår hos Max

Förra hösten va jag sent ute med att göra iordning hos Max, efter att opererats för gallan och fått komplikationer, precis blivit gravid igen och sen in för operation ytterligare en gång fanns inte orken där riktigt an man väl säga...sen fick jag tips om den blå ljungen och jag åkte och köpte lite smått och gott men frosten va redan här och det va svårt att få ner nåt i backen så det fick räcka med detta, nu vet jag inför i höst hur jag ska göra, vad som ska sättas, hur och framför allt när ;)



en liten ljustråle lyser på mini <3

Alla helgona pyntades med granris och min morfar gjorde iordning en hemmaodlad pumpa :D Dagen blev sorgligare än jag trodde och att få Max namn uppläst i kyrkan va hemskt, att gå fram och tända ljus va en stor kraftansträngning men så skönt att ha det över...sen tände jag så många ljus och marshaller jag kunde ;)




sen kom julafton...jag och mamma hade köpt pepparkakshus och ett par tomtar och jag gjorde isklappar hemma...de blev sådär men ska testa i år igen...trägen vinner ;)



Nu börjar det nya året...2011...vintern va lång och det dröjde innan det gick att pyssla hos Max, jag gick hemma med foglossning och stor oro över lillasyster i magen och på detta är det en lutning hos Max som gör att så fort det töar lite hamnar allt hos honom och när det sen fryser på går det inte att gå där...i alla fall inte höggravid med dålig balans och värk.

Lagom till påsk, en vecka innan Nico kommer fixar jag iordning i alla fall. Det blir lätt och enkelt och med mammas hjälp. Planterar litepenséer och tete á tete i en liten tunna där vi sätter ett påskris med fjädrar i, så mycket mer blir det inte förrän sommaren kommer och jag är frisk och har en bebis med mig



Nästa gång det pysslas lite här är den 1 maj då Max fyllde 1 år!!



Andra bilder från 1 års dagen kan jag inte bjuda på tyvärr då det på varenda kort är nån med och alla vill inte synas på internet ;)

Dagen firades med en stor budapest tårta och det finns en helt egen historia runt den som kanske kommer nämnas nån gång, vi hade tur med vädret då det ömsom regnade ömsom va uppehåll och varmt, årets första picnic blev det. Med på kalaset va jag, N och Nico, min mamma och lillasyster, mormor och morfar och en av mina mostrar. Jättemysigt och kul hade vi...tror inte en enda tår är fälld på graven faktiskt...där minns vi bara allt det fina, skojar och skrattar precis som vi skulle gjort om Max va kvar hos oss. Varje picnic är en picnic vi skulle haft ändå, nu får vi bara maka oss till Max <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0