Nicolina nyvaccinerad

Igår blev Nico 5 månader och det firade smed 2 sprutor! Slog på stort här...det räckte inte med en ledsen liten tjej med tänder på gång, hennes hemska, stygga mamma ska pina barnet ännu mer och sticka inte bara en stor nål i låret utan 2 :O

Men innan ska det intet ont anade barnet följa med sin mamma på diverse ärenden. Börjar dagen med att få mina produkter från ELF, åh, va jag blir glad...sminkar mig och testar nästan allt, så plingar det i mobilen...paket från ellos finns att hämta...ojojojoj! Då blir det ju ica innan ÖF alltså...hmm...utanför Hedemyrs träffar jag Millan och hon följer med oss, hämtar paket, går till apoteket och åker ner till ÖF. Där va det mest småbarn idag (tack och lov) och det va en lugn stund...Nico ska äta direkt och när hon är färigäten byter vi ingar med varann...härligt ;)

Millans kompis har ju fått tvillingar och de är där...så vi roterar barnen oss emellan, kul att få hålla så små igen <3

Så ska vi in till sköterskan och det är annars nåt Nico tycker mycket om, älskar att få slänga av sig kläderna men inte idag inte. Skrek sig igenom allt som gjordes :O

Vikten va 7790 gram och hon är nu 64 cm lång...jag som trodde att hon börjat hitta en kurva fick se att så inte va fallet, både längd och vikt har tagit ett skutt uppåt igen och ligger nu mellan medel och kurvan över medel. På 6 månaders kontrollen ska jag banne mig ta en kopia av journalen så ni får se hur det ser ut...från att väga 2285 gram som minst till detta...ja jösses va fort det går.

Sprutorna gjorde ont men det gick ändå bättre än första gången, samma som sist så somnade hon på min axel nästan omedelbart efteråt. Så ska jag köra hem Millan och utanför henne fastnar vi och pratar. Stängde av bilen efter en stund och fortsatte prata...men jag glömde en sak...radion! Volymen va ju i botten så jag tänkte väl inte på att den va på så när jag skulle åka fanns ju inget batteri kvar :O Varför ska allting hända mig?? Va inte jättelänge vi stod heller så batteriet måste va dåligt för radion ska kunna stå på 20 minuter utan att batteriet dras ur.

Så börjar jakten på startkablar för givetvis har jag inga...det verkar inte resten av samhället ha heller. Bilar och hjälp får jag tag i lätt men kablar...en enda känner jag på området förutom Millan och jag ringer henne, en gammal klasskompis från högstadiet som stod mig väldigt nära och som jag nyss träffat igen och bytt nummer. Hon svarar inte först men andra gången, tack! Efter att hon letat runt kommer hon med startkablar <3

Har då fått tag på en gubbe som sa sig ha men som visst hade lagt ur dem, som ville dra igång min bil men som tur va inte hittade nån krok att haka fast i...gubben som verkade kunna och veta visste inte mycket och det är en jäkla tur att jag kan ladda ett batteri! Över gubbens batteri va en kåpa och han visste inget om nånting så jag ner och drog loss, koppla kablarna och fick be honom starta sin bil...han ser lite skeptisk ut men visst fan fick jag igång på bilen :D

1,5 timma efter att vaccineringen är klar är vi äntligen på väg hem...startkablar står nu överst på inköpslistan!

Natten har vart lite si och så...Nico hr sovit utan att vakna men vart orolig och rört sig en massa, ålat sig upp till mig och lagt sig nära, nära...varm som bara den och garanterat feber. Först vid 10 vaknar hon och är hungrig och äter inte ens hela flaskan, magen är ur balans och hon är jättevarm...somnar om ganska snabbt och jag går ner och fixar och donar. Vid 12.30 vaknar hon och är på relativt gott humör, smågnäller men bara jag är där är allt bra. Tar tempen och mycket riktigt har hon feber: 38,6 så hon får lite ipren och äppeljuice. Fått en pipmugg nu och lyckan är total!

Trots att hon är sjuk är hon på ett strålande humör men det räcker med att jag reser mig ur soffan så gråter hon...filmade gladfisen så ni får se min stora lilla tjej <3 Nu ligger hon utslagen i min famn med rosiga kinder och jag hoppas febern släpper...har beställt ett par produkter från england som jag blev rekommenderad av en väninna som bor där, en salva att smörja på tandköttet och en olja för att öppna upp luftrören när man är tät...beställde igår och med frakten kostade det ca. 130:- jättebilligt! Hoppas de kommer den här veckan

Har ett par saker ute på tradera också som går ut ikväll och tro det eller ej, men det ser ut som att jag faktiskt får en bra slant :D En vinterjacka (gravid) och ett par mammajeans...spännande att se vad slutsumman blir, har precis börjat sälja och det är skitkul! Köpa är ju alltd kul men sälja är nästan roligare ;) I vanliga fall bortskänkes ju kläderna eller samlar damm så varför inte tjäna en slant? Skulle det va så att nåt går för bara nån krpna så ok, jag hade ju inte fått nåt alls annars ju och nån blir ju glad :D miljövänligt är det också!



Nico fick för sig att sluka kameran i slutet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0