stökigt, igen...

Så går jag upp och möts av ett smutsigt kök...grejen är att det va stökigt redan igår men jag fick för mig att låta bli att städa undan så N kanske kunde se hur det ser ut om jag inte plockar undan efter honom...detta hjälpte tydligen inte för när vi la oss såg det ut som katastrof...och gör fortfarande, så nu ska jag gå och städa upp i köket medan jag värmer mat till Nico, för det tar inte mer än 5, högst 10 minuter att röja undan och sätta in i diskmaskinen.

Idag ska det va städdag här, skänken i vardagsrummet är en sån där sak som mest samlar på sig saker som inte har en plats att va på, men jag har bit för bit tagit bort och hittat platser men det är fortfarande en del kvar...men en del kan säkert kastas? grejen är ju att när jag städar är dte mest i lådor och för att få ner saker i lådor så att det alltid är ordning sen...N gör på ett lite annorlunda sätt men säkert vanligt bland män? Han tar allt som flyter runt i huset och kastar in det i de skåp och lådor som har plats...sen hittar man inget och det är egentligen lika stökigt som innan men det syns bara inte.

För stunden är det ganska städat här faktiskt men en del saker flyter...men det är snt osmligger ute på tradera och ska packas men de kan ju för en stund åka ner i en påse och hamna på matbordet igen när det är dags att skicka.

Ska försöka få lite tid till att gå igenom Nicos kläder idag också för de mesta i 62 ska läggas bort nu och en del 68 också...de som va som 62 i storleken...känns lite sorgligt och en del är knappt använt, köpte en del klänningar men vädret har inte vart helt ok så nån klänning är egentligen bara testad.

Just de ja...ska ju göra en tårta sen i eftermiddag också förutom städande och sorterande...meningen va ju att mamma och Millan skulle komma på torsdag och så skulle vi fira N, han fyller 25 i år. Vi skulle inte påminna hans föräldrar va det som va sagt men för första året kom de ihåg själva. Så de bjöd in sig själva på torsdag för de ville fira och träffa Nico, ok...då bestämde vi att mamma och Millan kommer på lördag istället.

Nu verkar det som att N's bror och hans sambo och barn också kommer på torsdag och så frågade jag N när han ville ha tårtan, torsdag eller lördag...lördag sa han fortfarande...ok, för jag gör bara en tårta. Sen när vi ska lägga oss säger han att vi kan väl ha tårta när hans föräldrar kommer? Ja men snälla, jag frågade ju, för det va det jag misstänkte och mamma och Millan får ju middag när de kommer. Jag måste ju bara veta sånt här lite i tid så jag hinner göra den, som idag...den får ju gärna stå en dag och dra så den blir sådär saftig och god...så får jag garnera samma dag som den ska ätas.

Tror inte tårtan håller sig ändå till lördag så mamma och Millan får klara sig på tacos, vegetarisk givetvis för Millan är vegetarian.

Vad blir det för tårta då? Ananas och choklad är tanken...gottigt :D


Kommentarer
Postat av: Mamy

Va! Ingen tårta?

Vette fan om jag kommer då alltså.

Jag kräver socker

2011-09-22 @ 00:18:13
Postat av: Jenny

jomen nu serru, nu har N ändrat sig och det blir ni som får tårta...vela

2011-09-22 @ 08:10:20
URL: http://minimaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0