Tacos!!

Va fruktansvärt längesen vi åt tacos och en period hade vi tacos en gång i veckan, så tröttnade vi och nu äter vi det ganska sällan men vill inte ha det för ofta för man tröttnar så fort då...men idag blir det tacos på qourn. Längtar till eftermiddan för jag är redan sugen :P Tårtan är klar förutom grädde och choklad. Vad hemskt det är att vakna hungrig men det enda man är sugen på måste vänta till senare, de är ju inte gott att äta nånting just nu ju! :O

Får truga ner lite nyponsoppa eller yoghurt...sen får jag kanske göra klart grönsakerna och vitlökssåsen så det bara är att steka upp qournen sen och duka, ska försöka passa in vår mat med när Nico ska äta men bara för det har hon ätit en timma tidigare 2 gånger idag så det spricker väl...hon får väl äta smörgås när vi äter så hon har nåt att tugga på för att äta utan henne kan man numera glömma, dricka utan att hon får smaka går inte så numera är det bara vatten framme om inte hon har sin flaska...men nu börjar det bli så att det hon har duger inte om vi har nåt annat... igår åt vi korv och bröd...hon satt i min famn med ett korvbröd, då va hon nöjd...innan skrek hon som en galning, försöker böja sig fram och va med, bara sitta i famnen dög inte men när hon fick korvbrödet, då sken hon upp och smaskade på :D

Innan jag la mig igår tog jag ett stort glas iskallt vatten....fick jag dricka ur det själv? Nope, lilla Nico skulle också dricka och va med och hålla, smackar när vattnet kommer i munnen och det mesta åker ut igen...sover naken och när det kalla vattnet åker ner på magen riktigt ryser hon men skrattar, tokfia. Innan vi går upp och lägger oss får hon syn på en bebis i spegeln och skrattar men blir jätteblyg och gömde sig i mitt hår, pussade mig i örat och så kikade hon på bebisen igen och så samma visa om igen. Detta gör hon varje dag men när hon är trött blir hon mer blyg och hon tittar alltid så konstigt när jag är i spegeln också, tittar på mig för jag är ju bredvid henne, tittar i spegeln förvånat...så är det en annan bebis där och ibland är det hemskt och ibland bara lite småskrämmande ;)

Igår kväll va förresten andra dagen i rad som N plockade undan efter sig och ställde disken i diskmaskinen :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0