Telia

Vi har alltid haft telia på bredband och numera även tv, vart jättenöjd förutom att priserna är något höga men vi vill ju ha så snabbt som möjligt och som det är i dagsläget är det bara telia som kan tillgodose våra behov.

Krånglet började i juni när de ringer från teliabutiken på torp köpcentrum i Uddevalla, vill att vi ska binda om oss på bredband, tv och telefon...telefonen kan de bara glömma, jag har tele2 och har aldrig vart så nöjd som jag är nu men bredband och tv kan jag absolut binda om, inga problem...vi får veta att vi kan få fiber på nätet och de tror jag inte riktigt på men jo, de ska vi kunna...jag binder mig då på 100/10 och avvaktar med tv:n, månadskostnaden kommer nu sjunka trots att vi får snabbare nät *lycka* Inom 14 dagar ska papper komma hem som ska skrivas under och skickas tillbaka sen ska allt va klart. Ok, va msidigt! Väntar, väntar och väntar lite till...ringer telia och undrar vad som pågår...oj då...jo, de kommer papper...inga papper...ringer igen...nä ni kan inte få fiber...nähä?? Konstigt, för de har vi ju fått höra 2 gånger nu att vi kan, är lite irriterad nu. Tvillingabonnemang däremot kan vi ha så jag ska teckna ett sånt men så behöver man några moduler (ruckus) för att kunna se trådlöst och de va dyra...avvaktar.

Nu händer mycket krångel med telia på en gång och långa telefontider, luren påslängd i örat, otrevlig personal och en massa tomma löften gör att nu är varken jag eller N så lyckliga på telia längre. Får ett erbjudande iaf att köpa en ipad...eller köpa och köpa...den är helt gratis, bara jag binder mig på 24 månader, får till ett mobilt nät som kommer kosta efter 3 månader men kan ju ändå använda den hemma på det fasta nätet=gratis ändå...ibland kan det va värt 20 nånting :- en dag för att ha nät ute. Binder om mig och medan jag sköter allt på nätet har jag en telefonist från telia med mig i luren så allt blir rätt, ringde egentligen för att få mer info om ipaden och tänkte att de skadar inte om de hjälper mig med beställningen. 24mb finns inte längre utan det heter 30...ja, då binder jag på det då, lägre vill jag inte ha.

Nästa dag; internet går segare och segare, irritationen stiger och till sist ringer vi telia och undrar vad de är som händer...nämen ni har ju bundit om er på 2mb...öh, nä! 30 ska det va och det står det även i min bekräftelse...nu kan man väl säga att mitt annars stora tålamod verkligen inte är särskillt stort längre...N är förbannad och nu får han sköta samtalen. Telefonisten fixar så vi får 30, hon ska även skicka ut dessa ruckusarna som "plåster på såren" och jag tecknar ett tvillingabonnemang. Veckan efter kommer ipad, nytt modem och...inget mer...nähä...kanske är försenat? Hur som helst funkar inte det nya modemet, vi har folk hemma som jobbar med detta men nej. Ringer telia för 50-11e gången. Efter att ha fått luren kastad i örat igen och äntligen kommit fram, igen och efter att testat modemet igen får vi ett nytt utskickat och retursedel är med för det som inte funkar.

N frågar när det andra paketet kommer, det med ruckusarna. Vilka ruckusar?? Inget är utskickat...ni kan dessutom inte ha tvillingabonnemang. Nu kan vi väl säga som så att jag hade ordentlig lust att byta bolag. Skiter i allt, får nöja oss med det vi har men nåt ska vi ha för detta...chefen ska ringa upp oss dan därpå för att prata kompensation men ringer nån? nix

Modemet kommer, allt funkar...igår ringde N till telia igen för att kolla varför ingen rngt upp och för att klaga på att nån från telia ytterligare en gång nu ringt och det samtalet öppnades såhär;

HEJ! VARFÖR HAR INTE DU SKAFFAT FIBER??!!

FÖR HELVETES JÄVLA SKITHELVETE, VI KAN JU FÖR FAN INTE HA FIBER vill jag skrika, förklarar inte riktigt på det viset, men argt om allt som vart...blev tydligen krångligt för jag blev klickad...igen...tydligen är det helt ok att som försäljare bete sig hur som helst??

Telefonisten igår va trevlig, tillmötesgående och har fram till nu hållt det han sagt. Han kunde se alla turer som vart, han kan dessutom säga att vi visst kan ha tvillingabonnemang, att de inte kan skicka ut dessa ruckus gratis för de är så dyra men att de ska göra ett undantag nu för vi har fått stå ut med för mycket, dessutom står det att vi vart lovade dem och då ska det hållas. Tveksamt binder jag mig till tvillingabonnemang en andra gång och telefonisten ska ringa upp som idag för att bekräfta allt. Det gör han också! :)

Jo, 3 stycken ruckus ska skickas ut, samt en extra box till övervåningen, fiber kan vi inte ha och han har nu antecknat att de inte får ringa oss om detta..detta återstår ju att se men får vi ett enda samtal till om internet och fiber flippar jag nog ut...då kommer jag be telia sluta ringa alls och det får de acceptera i så fall. Nu, håller vi tummarna, för att det nån gång denna vecka dyker upp ett stort paket så tv inköpet förra året inte va helt förgäves...

Akta er för Telia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0