Vällingen va tydligen blä

Ja igår va jag ju smart och ekonomiskt trodde jag, köpte välling för att fasa ut ersättningen, första flaskan blandades igår kväll och Nico verkade gilla det, åt gjorde hon i alla fall utan miner. Skitbra, tänkte jag, det blir lika lätt som med allt annat då...men näe

Ungen fick idag för sig att totalrata vällingen! Åt ersättning till frukost som vanligt, sen en burk med cous-cous och kyckling till lunch, så en flaska välling, trodde jag ja...rynkade näsan och puttade bort flaskan, efter en stund sträcker hon sig efter flaskan och får den men näe, rynkad näsa igen och spottade ut allt. Tänkte att eftersom hon åt igår kväll kanske hon bara inte är hungrig ordentligt utan bara sugen så jag väntade en liten stund men så blev hon ledsen och de va ju matdags....satte henne hos N en stund, gjorde ersättning i en rexakt likadan flaska som vällingen va i, med en gång slukade hon ersättningen, va så trött och hungrig så hon låg och sov och åt...vaknade till när de va slut och ville nog ha lite mer (åt väl för fort för att känna att hon va mätt) då tog jag fram vällingen, vilken reaktion...klarvaken unge som rynkade på näsan och spottade ut välingen snabbare än snabbast :O

Ja hur gör jag nu då? Jag är inte van vid att Nicolina ratar mat eller nya smaker...funderar på om jag kanske ska ta lite välling på gröten sen, nästa mål så hon sakta vänjer sig vid smaken...den smakar ju mer, ersättningen smakar ju lite sött, vällingen smakar mer havre, fibrer...ja, enligt mig smakar det bättre men Nico håller ju inte med mig...

Har nån nåt bra tips på hur jag kan få Nico att börja gilla vällingen? Just att blanda med gröten hoppas jag ska funka men får nog ha nån slags back-up antar jag...funderade på om man kanske kan blanda ner nån god fruktpuré i flaskan men de blir kanske bara äckligare? Jag tycker väl förvisso att de mesta Nico gillar inte är nåt gott, de ska ju va kryddor, barnmat är så smaklöst...får fundera vidare och hoppas på lite tips från er eller tips på bra sidor med info om just detta.

Hittade förresten en jättebra sminkblogg idag!! Äntligen en jag gillar och fastnade för med bra tips, mycket bilder och en del filmer. Jag älskar ju make-up och min fundering nu va att sminka mig efter ett bra tips jag såg i bloggen...men huvudvärken är värre idag än den nånsin vart så kanske får stå över...

Imorrn ska jag och en kompis till syon innan babycaféet och prata plugg och csn. Pirrigt! Ska få tag på mina betyg och söka en kurs till våren och mjukstarta lite, ansöka om csn och få samma pengar som nu men spara fp dagar, smart va? ;) Tänkte läsa pedagogik heltid över nätet och börja med A kursen och se hur det är att läsa igen, saknar det faktiskt...jag är nog en sån som hade kunnat bara plugga, älskar att lära mig saker. Får se om jag efter morgondagen tar klivet och gör en ansökan...


Kommentarer
Postat av: josefin

hej. prova en annan sorts välling, ris eller majs. lycka till /josse (änglamamma till Jonathan)

2011-09-29 @ 17:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0