Finns det en mening med allt?

Jag undrar och undrar och jag vet vad jag tyckte och trodde innan vi miste Max. Visst finns det en mening med allt som händer oss. Så kom Max och så vände han igen och jag började fundera. Finns det en mening med att ett barn rycks bort alldeles för tidigt??

Nej, det finns ingen mening mig veterligen, att ett barn rycks bort för tidigt...men här kan jag fundera runt, runt, runt länge...för att det finns en mening tror jag...kanske det va en mening med att det hände mig? Det känns som att det ibland va en mening med att vi fick Nico...och för att få Nico kunde inte Max va kvar...fast de blir fel, så kan jag ju inte tänka...så här kan jag hålla på länge, fundera och vrida och vända på tankarna.

Så för ett par vecor sen satt jag med min nya almanacka och skrev in födelsedagar och namnsdagar...de står inte vem som har namnsdag så jag skrev in de jag tänker gratta...kom till Nicos födelsedag...1 år snart, fick ett leende på läpparna, dröjer mig kvar på den 12 april...tänkte på vem som kunde ha namnsdag på hennes dag? Slog upp på internet och blir liksom helt kall och varm om vartannat. LIV. Hur ska jag tolka det?

När jag såg att Liv hade namnsdag på Nicos dag kändes det som att jo...de finns nog en mening med de mesta i alla fall. Men jag kan fortfarande inte förstå meningen med att Max inte fick stanna...att det sen kan föra bra saker med sig som i sig har en mening...jo, men att Max somnade in...nej.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Som de tankarna snurrat i mitt huvud med de senaste året. Och nu det senaste dagarna hur livet kom sig och hur jag trodde de skulle te sig för typ 10 år sedan.Sjukt märklig känsla.

Men jag tror att det finns en mening med allt på ett eller ett annat vis men tror tyvär inte vi någonsin kommer förstå hur.

Och just nu vill jag inte tro att det det finns meningar med att barn tas bort förtidigt!

Kram på dig

2012-01-09 @ 11:54:08
URL: http://mittanglabarn.blogg.se/
Postat av: Jenny

Så skönt att inte va ensam om dessa tankarna. Jag anser ju att det finns en mening med allt men jag kan inte förstå meningen med att barn dör. Men även det har ju lett till mkt bra även om det är sorgligt. Vi har fått Nico, vi vet vilka våra riktiga vänner är, vi har träffat nytt folk, som dig t.ex ;) Vart ett stöd för andra, lärt känna mig själv, lärt mig säga ifrån och vet vad som är viktigt i livet. Max har fört mkt gott med sig.



Kram!

2012-01-09 @ 11:56:49
URL: http://minimaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0