Fosterrörelser

I höstas kom det fram information om att barnmorskorna sprider fel information, de har sagt att fosterrörelser ska minska i slutet av graviditeten...detta är fel! Nu är det en ordentligt inarbetad myt och otroligt svåratt få slut på den och jag vet inte hur många gånger jag sen den nya informationen kom i höstas, har mött folk som vägrar inse och förstå detta. De hävdar och för vidare till andra gravida att det är normalt med att bebisen rör sig mindre. Detta gör att man riskerar små oskyldiga liv!

Nu sist kände jag att måttet va rågat, nu får jag fanimej göra det jag kan, de kanske inte är så mycket men det är i alla fall något, jag sitter inte tyst och jag gör så mycket jag kan. Följ mig nu i detta. Jag har startat en grupp på facebook om Minskad fosterrörelser, det är en öppen grupp där jag och några till har samlat ihop all information om detta, både på svenska och engelska, barnmorskornas ursäkt och deras nya lörotext ligger också ute...jag vet ju alltför väl att folk inte söker upp information självmant och att det är bekvämast att få det serverat...så nu får ni det! Jag har fixat allt, det enda jag inte gör för dig är högläsning ;)

I gengäld vill jag att du blir medlem i gruppen så vi ser hur många som tagit del av den, sen villj agatt du läser informationen i dokumentet...vet du redan om detta behöver du inte läsa om du inte vill ;) Sen vill jag att du delar länken till gruppen så fler kan få ta del av detta.

Även om du inte ska ha barn kanske ett syskon, en vän, ditt barn eller kollega få barn...är du man är du också berörd! Även tonåringar! All kommer nån gång att komma i närheten av en gravid person och de allra flesta kommer fundera på hur mycket man känt sitt barn. Vet då vad som gäller, att du ska känna ditt barn precis lika mycket hela tiden ut, att vid minsta misstanke ska in och lyssna på hjärtat och helst även på ett flödesultraljud. Riktlinjerna är ännu inte ändrade men är du orolig, kräv ett ultraljud!

Hjälp mig rädda liv! Jag har mist Max, jag har vänner osm mist sina barn, några på detta sättet...vi behöver inte bli fler och våra änglar är redan för många. Snälla, visa att du bryr dig och hjälp till!

Tack så jättemycket för all hjälp jag kan få :)

Gruppen på facebook; Minskade fosterrörelser


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0