Ordning och reda

Både i livet och i hemmet, de gillar jag men de är inte så det är...nu börjar det ju bli mer ordning och struktur och vi närmar oss det jag vill ha men de tar ju lite tid, speciellt med allt som hänt oss och det som håller på att hända. Men då kan man ju ha det så bra som möjligt i alla fall och det försöker vi med. Ordning i hemmet...ja de va ju det strax före jul men nu...ojojoj. Nu har jag fått köpt ett par plastbackar med lock till Nicos leksaker, hade några men leksakerna förökar sig så jag behövde fylla på.

För ett tag sen köpte jag en sån där förvaring i tyg med några lådor i, fick en likadan av mormor och några andra liknande som jag satte upp i hallen, kanske ni minns? Tanken va ju med de två jag nämnde nu att de skulle va Nicos och få va i vardagsrummet, det finns ingen som helst anlening för leksakerna att va i sovrummet för där är vi ju inte. Kanske "tråkigt" enligt vissa att ha barnens saker i vardagsrummet men det är ju där vi är och umgås, sen får leksakerna följa med oss till de andra rummen när vi är där. Jag har inte kunnat sätta upp dessa tygförvaringsgrejerna eftersom de behövde komma ut en bit ifrån väggen för att kunna sitta uppe, alltså behövdes nån sorts stång...idag köpte jag en duschstång, en sån man har i duschen på väggen för att hålla sig i. Jäklar va smart jag är ibland ;) Nu har jag skruvat upp den och förvaringen är på plats, lådorna är fyllda och facken likaså, fick loss en plastback, kan va bra för snart fyller hon år och det blir nog inte mindre med leksaker direkt :P

Kan väl snart börja sortera bort lite men babyleksakerna är fortfarande väldigt roliga och sålänge de intresserar henne och används får de va kvar här nere.

Här kommer några bilder på Nicos egna hörn här i vardagsrummet :D



Ja, här står vrålåken i det andra hörnet, gåstolen rastas vid fototillfället ;)

Lite ordning blev det men det finns mer här i vardagsrummet som måste fixas, sen va tankn att svepa ut i nästa rum och fortsätta så till jag kommit runt huset...då blir det väl övervåningen. Efter att ha haft städmani innan jul försvann orken och lusten men nu börjar den hitta tillbaka igen efter en veckas vila. Jag vet att jag kommer igång bättre nästa vecka igen när N är på jobbet igen, det är på nåt sätt lättare och bättre att greja då.

Nu har jag vart smart och gett Nico digestivekex medan hon åker i gåstolen så de är smulor överallt, de andra gångerna hon käkat kex har naveln vart full och blöjan också :O Den som spar, han har! Men mamma får mer att göra också...kanske ungen ska stoppas i badet ikväll då?? De lutar åt det. Generös är hon ialla fall, min lilla docka. Man ska dela med sig och låta andra smaka, men säger man nej tack blir hon lite sur/stött, så man får ge sig och ändå smaka lite, eller hon tror att jag smakar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0