Vi är också mammor

Ja...många räknar inte våra änglar som barn, så mitt i sorgen känner man att man inte får räkna sig som mamma om man inte har några synliga barn. Många känner att har de fått sitt barn stilla så räknas de som missfall för det är det många säger. Ja...jag vet att jag kände att jag va ju mamma, vi hade ju Max en tid. När jag sen fick höra att några i familjen inte räknade med Max och att han inte va en självklar del av familjen blödde mitt hjärta än mer. "När ska ni skaffa barn då?" Vi har ju barn! Ja, tänk allt jag fick höra och fortfarande får höra, alla mina nyfunna vänner och andra bekanta med änglabarn...de dumma kommentarerna haglar runt oss.

När jag precis mist Max och sorgen va som värst, jag hade precis funnit änglarum på familjeliv, jag hade dessutom precis fått höra en del dumma kommentarer som gjorde att jag kände att vissa tycker inte att jag är en mamma för att jag inte har mitt barn hos mig. Jag kände för en sekund att jag kanske inte fick kalla mig för mamma förärn jag hade barn som folk kunde se? Just i denna stund postades en fin video i en tråd jag startade där vi samlade bilder på våra änglar, så vi fick visa upp dem som man visar upp barn annars. En tjej som inte hade mist ett barn men som vile visa att vi betydde lika mycket som vilken annan mamma som helst <3

Igår va det en av tjejerna inne i min facebook grupp för änglaföräldrar som postade exakt den videon, och som jag har letat efter den! Blev så glad när den dök upp. Satt senast igår och gick igenom bilder på Max för Mimmi ska hjälpa mig göra en minnesfilm till honom...satt och grät som bara den och kom att tänka på just den videon...

Här är den så ni alla kan få se den, den är så otroligt fin! <3



Vi är mammor även om våra barn inte syns och oavsett hur mycket tid vi fick tillsammans med dem <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0