sommarprojektet

Ja, inte har jag ju bloggat utan jag har levt ett vanligt liv i sommar, tänka sig va ;) I vintras fick ju Nico, N's gamla lekstuga och den va allt annat än vacker, och i mitt inre såg jag hur den skulle se ut till sist. Ja, jag lever alltså ut det jag inte fick som barn genom min dotter, och lekstuga är en sak jag aldrig fick, vi lekte i ladugården istället, och byggde kojor :D
 
Jag har i alla fall fotat från att lekstugan är orörd, tills den är färdig, eller så gott som i alla fall, de är lite småpyssel kvar, men de regnar ju bara så det får väl vänta till nästa år antar jag.
 
Såhär såg det ut från början.
 
Utsidan såg ut som såhär, efter att N skrapat bort all lös färg
 
Här är det målat, i samma färg som vårt hus, gult med gråa knutar :)
 
Bara att grunda gjorde stor skillnad.
 
Vad ska det då bli för färg på väggarna? Hallon tyckte mamma ;)
 
Golvet ska målas.
 
Den gröna hyllan bytte färg
 
Lite tavlor behövs ju också, och hur gör man för att se till att mammas möblering är den som gäller?? Jo man limmar fast sakerna! Smart va ;P
 
Matsalsmöbeln
 
Annan inredning
 
sen kom jag ju på att förutom spis (som jag fick hem i förrgår) så behövs ju en diskbänk och en diskho, så då snickrade jag ihop en sådan :) Jag är rätt händig faktiskt :P
 
slutresutatet;
 
Taket då? Ja, de va ju lika tråkigt träfärgat, men inte nu längre ;)
 
ute blev det en trappa och jag målade en matta
 
Nu är gardiner och spegel uppe, plexiglas för fönstrena, men de fotona får vänta lite ;)
 

Kommentarer
Postat av: Millan

Tja, du har ju alltid vart händig (:
Mycket kreativt med diskbänken.

Men grytlapparna på nallen, så fel...bara....fel.

Svar: men nu hänger det en handduk där istället, grytlapparna ska få andra krokar :D
Jenny

2012-09-30 @ 21:04:56
URL: http://inspirationisthekey.blogg.se
Postat av: Millan

Men nallen har ju en kuk!! O:

Svar: men du är ju bara för snuskig! *inte förvånad*
Jenny

2012-10-01 @ 00:36:10
URL: http://inspirationisthekey.blogg.se
Postat av: signe

Jag tänker fixa till lekstugan som vi får när vi flyttar in i huset, men det kommer nog gå snabbt, den är ungefär lika stor som Nicos diskbänk :D

Svar: haha! Ja, då kan hon ju iaf vända på sig :P
Jenny

2012-10-01 @ 21:54:42
URL: http://theoholmgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0