Balsam för barn?

Finns det? Nico har precis likadant hår som jag dvs. om jag inte har balsam i håret vid dusch så kan jag inte reda ut det, hur jag än gör blir det ett enda trassel, med balsam har jag det lenaste, mest följsamma hår som finns. Nu idag gav jag upp...Nico drar alltid i håret när hon är trött (och öronen) och nu har hon fått sin pappas lockar (jag har självfall men ganska rakt nu) och att hon ligger och gnuggar bakhuvudet mot kudden hela nätterna gör inte saken bättre...nu hade hon dessutom lite matrester i nacken för ho skulle va med och äta både vid gröten och nu maten...så nu fick hon hoppa ner i badet och det va välbehövligt! Lite olja i vattnet som är ganska varmt, medan hon sitter och leker blöter jag ner hennes hår, masserar in schampoot, masserar henne rygg, pratar och leker, så får hon tippa bakåt så jag får skölja ur håret...men de va fortfarande tovigt :O så jag tog mitt balsam för att testa om det är det som fattas och jajjemän!! Nu har hon det finaste håret nånsin! Kan inte kamma med den där babykammen längre utan jag använder en vanlig kamm för hon får små tovor...kan ju hoppas det blir bättre nu, återkommer med vidare rapport.

Nu undrar jag, finns det balsam för barn eller är det det som vi använder som gäller? Parfym är hon inte känslig för och utsätts ju en del för det ändå, men det kan ju bli för mycket, och det känns som att det säkert finns starka onödiga saker i våra produkter, en liten som inte sliter på sitt hår som vi gör med produkter och tork eller platt eller va de nu är man använder...

Om nån vet mer om detta med balsam och barn så säg gärna till! Kan inte köra utan balsam mer nu ia alla fall när det så uppenbart va detta som va problemet.


Kommentarer
Postat av: Gaztongirl

Hej Jenny!

Skulle bara kika in och såg frågan här direkt. Jo det finns balsam till barn. Det finns både balsam som du tar i blött hår och så finns det spraybalsam till barn. Vet inte om spraybalsamet är till äldre barn för det är lite lukt på det, men det är verkligen toppen när håret trasslat sig och man ska borsta ut det, så det tar man i torrt hår. Jag har använt mig av "Bamse" produkter, både schampo och balsam är utan parfym.

Blev en lång utläggning haha

Ha det gott!

2011-11-19 @ 22:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0