idioten A.B.B. sjuk

Ja, A.B.B. är alltså Anders Behring-Breivik...idag fick världn veta hur psykologernas utvärdering lyder; frisk va han inte nä.

Här känner ju jag att när jag fick veta att han inte va frisk drog jag en lättnadens suck, och det pga. att om han nu hade gjort allt det han gjort fullt frisk i huvudet hade det vart så ännu grymmare och "värre", nu får man ju i alla fall  svart på vitt att han är sjuk i huvudet...däremot kan jag förstå att flera anhöriga och offer reagerar negativt på detta för nu hamnar ju A.B.B. inte i fängelse utan kommer få vård.

Jag hoppas ju att de snart kan känna att det är "ok" och att vården antagligen kommer ta en evighet, nån uttalade sig om att han kanske aldrig kommer ut...han lider av paranoid schitzofreni, kanske kan han bli frisk med vård och medicin, kanske blir han aldrig frisk...men blir han frisk utgör han ju ingen fara längre och självklart ska han då släppas även om det känns fel...men nu har ju varken vi eller norge livstid och vi har samma system med vård istället för fängelse om förövaren är sjuk. Reglerna ska gälla alla som gjort något oavsett brott även om det ibland känns fel.

Men jag står fast vid att det känns skönt att veta att han inte va vid sina sinnnes fulla bruk när han tog 77 personers liv den 22 juli i år. Ingen frisk människa kan väl göra en sån sak?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0