Julpynta!!

Ja, idag kunde jag inte hålla mig längre och ska jag hinna så måste jag börja nu...så idag har gardinerna i vardagsrummet åkt ner och fönstrena är putsade, blommorna fixade och ommöblerade, en slinga med tomtar h'nger i det ena fönstret men mer har det inte blivit...imorrn däremot, då ska fönstret i matsalen putsas och sen ska jag föröska få strukit gardinerna som ska upp och få dem på plats. Så ska jag plocka ner lådorna med pynt och kika på de lite så jag kan planera var de ska upp och var de ska stå, vilka lampor som måste bytas osv. och sen till veckan ska jag sätta igång på allvar när jag är ensam hemma med Nico...nu är det ju snart första advent och nästa helg är det julmarknad här :)

Har faktiskt riktig julstämning i år och det blir en sån oerhörd skillnad från förra året...då va jag väl i stämning och det va fint men saknaden efter Max va så oerhört stor och såren va så öppna...i år är saknaden sor och finns där men lyckan är minst lika stor som sorgen. Nu har vi Nico och de ska bli så kul att få va med och uppleva hennes första jul, se henne öppna julklappar, smaka på julmaten...

Är snart klar med julklapparna...har bara N kvar och lite mer till Nico och så ska jag kolla vad lillebror önskar sig om han nu är på julhumör i år...tvivlar lite på det för nu mår han riktigt pest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0