Nu har jag ringt

Ja, nu är det gjort alltså...papprena är på väg, sist tog det en dag så låg de i brevlådan så de bör ligga där redan imorrn alltså. hon va väldigt förstående och har antecknat allt vi pratat om, hon ska kontakta göteborg så de kontaktar mig så jag får svar på mina frågor...sen när jag känner mig redo ska jag ringa till patientombudet igen och boka in en tid så åker jag till uddevalla och får hjälp med att göra anmälan/anmälningarna. Mina tankar och minnen är ju huller om buller och för att få det att bli lättläst behöver jag hjälp med detta, helst med nån som inte är engagerad alls sen innan.

Det som anmäls nu är alltså att Östra påstår att de gjort ett ultraljud men det finns inte antecknat och de sa till vår nya läkare på Näl att de inte va gjort fast de sagt till mig att de gjort undersökningen och att allt såg bra ut. När inträffade hjärnblödningen? Va det så som vi fick förklarat för oss, att det va en försvagning nånstans och att detta va oundvikligt eller hade det kunnat undvikas? Va transporten nåt som inte skulle gjorts? varför berättade inte Johan eller ssk att de gjort ett ultraljud på torsdagen så att vi i alla fall va informerade om att det gjorts? Vi fick veta först på måndag eftermiddag. Detta gör att vi missar 4 extremt viktiga dagar med Max. Had ehan levt hade dessa dagar bara vart som vilka andra men nu va det några av hans sista och vi missade dem. Vi hade fått en hel helg på oss att smälta detta, få dit fler för att träffa honom, hålla honom mer, få fler foton...vi va i sån chock att vo mest irrade runt och inte visste nåt om nåt även om jag va mer samlad än jag trodde jag skulle v ai en sån situation.

Nu ska jag snart åka till ÖF med sjuklingen, skulle hoppat över det egentligen men vi har ju en viktkontroll på bvc som är viktig idag så vi åker till ÖF så hon hinner få i sig mat innan bvc besöket så hon kanske är mindre grinig, jag hinner varva ner med en kopp kaffe, ta en liten promenad så vi båda får frisk luft. N ska till vc för att träffa sjukgymnasten ang. ryggen men de va lite bättre idag så imorrn kan han förhoppningsvis jobba igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0