räddningsinsats

Ja, igår på eftermiddan satt jag och pratade med svägerskan i telefon, efter en stund avbryter hon och säger att hon måste verkligen sluta för det börjar mörkna och hennes minsta flicka va ute och klättrade i berg med en kompis, de hade inte dykt upp så hon skulle kolla efter henne och vi fick höras me rimorrn (idag) vi sa hej då och så va dte inget mer med det. Jag skrev ett inlägg här, hoppade i duschen och 18.50 ringer det men vi missar att svara och det va skyddat nummer...N ringer upp sina föräldrar vid halv åtta och visst va det de som hade ringt, svärmor verkar upprörd och det visar sig att barnen fastna i berget och kommer inte ner och nu är både brandkåren och ambulansen på plats för att rädda dem. Ärligt talat blev jag inte så förvånad för deras minsta tjej är en riktig vild liten en...är 11 år nu men fattar ändå inte alltid de allra klokaste besluten, hon är väldigt impulsiv och ja, även ohn har ADHD :) Hon är mer pojke än flicka och att klättra och hitta på hyss är det hon är bäst på...

I somras försvann hon och en kompis vid stranden...kvar på stranden fanns deras kläder och mobiler men inget mera...hur reagerar man då som förälder tror ni?? Efter sökande hittades båda flickorna frusna och nakna på en ö...de hade klätt av sig nakna för att ta sig ut till en båt, ta den och ut och leka...det gick inte riktigt som de tänkt sig nä...

I alla fall så slutade det lyckligt igår men jag har ännu inte pratat med dem, vi åker ut till dem vid tolv och är väl där vid ett tiden men däremot kunde jag få svar genom att läsa tidningen :O I vår lokaltidning står det om alltihop men det slutar inte där...jag öppnar GT på morronen och där står det också om alltihop :O Ska nog retas lite med henne sen att hon kan hamna i tidningen ändå utan att hitta på såna här saker ;) (klicka på länkarna för att läsa artiklarna)

Nu ska jag smnka mig och försöka underhålla Nico som är på världens värsta morronhumör idag...det är första gången nånsin :O hon är alltid strålande glad annars men hon är helkass i magen också så det är väl den där tredje tanden då...fast jag inte listat ut vilken det är som är på g. Just nu springer ho runt och skriker mamma och vill att jag ska plocka upp henne eller i alla fall prata med henne så jag får väl va lite social så hon inte väcker sin far.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0