torsdag igen

Idag är det babycafé och sen veckohandlingen tillsammans med mamma och mormor, torsdagarna är våran dag, dagen då 4 generationer tar över hedemyrs :P

Nico bestämde sig för att fylla blöjan redan innan kl 7 imorse och då kunde hon ju inte somna om så de va bara till att stiga upp, byta blöja, mata och sen leka. Nu ligger hon i min famn helt utslagen, de va alldeles för tidigt att gå upp. Vi måste egentligen åka om en kvart för att va med på babycaféet från det öppnar men nu får väl lillstumpan sova färdigt först så dagen blir trevlig, inte så jättekul med ett trött, kinkigt barn direkt.

Fick tips från två stycken igår om att tillsätta fett i maten så Nico går upp i vikt igen så igår fick hon smör i maten, hon va väl inte jätteförtjust i smaken men det gick ner utan problem så nu fortsätter vi med det här och håller tummarna, annars vet jag inte vad mer man kan göra men jag tror det här gör susen ;) Nu börjar magen lugna ner sig också även om det är ovanligt många gånger om dagen det är bajs i blöjan...från att bajsat en gång om dagen till 3-4 gånger och det varierar mellan fastare och löst men är aldrig helt fast längre...detta började ju i samband med att tänderna kom och att de avtar nu är nog för att tänderna är igenom och nummer tre kanske stannat upp? Att det vart fart på magen gör ju garanterat en del också på vikten också.

Har förresten sminkat mig med nytt smink idag...köpte en palett med  concealer från ebay och shit va bra den är! Ska se om mamma ser skillnad sen och sen ska Millan få testa den för att en sån billig sak kan va så otroligt bra, lättarbetad och täcker helt otroligt :O Jag är inne i en pillperiod då alla småplitar pillas på tills det blir sår så jag ser ju helt otroligt snygg ut utan smink *ironi* men nu kan man knappt se hur det egentligen ser ut ;)

Får se om jag lägger ut före och efter bilder...känns lite motigt att visa ansiktet naket när det ser ut såhär, vanligtvis skiter jag i hur det ser ut men nu...men för att ni ska få se hur bra concealerpaletten va så fler får chansen att köpa och bli lika glada :)

Ja, nu får jag väl bara luta mig tillbaka, se vidare på nyhetsmorron och sen på Malou och kika på inköpslistan...och vänta på att hjärtat vaknar så vi kan åka iväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0