var är snön?

Alltså...det är jättebra med rena vägar och att det är milt väder ute men nu längtar jag faktiskt lite till snön. Jag har julkänsla som bara den...så fort det blir mörkt ja, men på dagarna när det är ljust och man ser allt det gråa ute så försvinner stämningen direkt. Nu hade det gärna fått komma lite snö, som ligger kvar och så vägarna kan få förbli rena...såg på vädret imorse och det verkar som att det skulle kunna komma snö till helgen men tvivlar faktiskt på att det tar sig hit ner...blir väl värmlänningarna som får det.

Jag är inte den som älskar snö men när det ligger så fint och vitt och vägarna har hunnit bli plogade och saltade är det perfekt. De två vintrar som varit är inget jag gillar, alldeles för mycket snö alldeles för länge och när det hela tiden kommer mer och mer och mer så det blir farligt höga vallar och vägarna ständigt är moddiga och hala, så resurserna inte räcker till...näe blä...men sådär lite lagom.

Igår kom lite av Nicos julklappar med posten...hade beställt böcker från goboken och en av dem lekte jag och N med lite igår, måste ju veta vad hon får ;) det en en pekbok med djur och på sidan om boken finns det knappar att trycka på så hör man hur djuren låter :P Nico blev helt vild när vi tryckte på knapparna men nu är den undanlagd. Har suttit och skrivit upp vilka vi ska köpa julklappar till och vilka som är klara och vilka som ska ha nåt mer. Har precis kommit på den helt perfekta julklappen till N. Stod helt nollställd men så plötsligt kom jag på det.

Kan tyvärr inte skriva ut det här för det händer att han är här och läser ;)

Vaktar på lite saker på tradera till Nico också för jag hitade så fina träpussel med knoppar, utropet låg på 15:- och när jag kollade vad helt nya pussel kostade så va de 99:- Då kan jag köpa på tradera och kanske få ett par, tre stycken istället för ett :)

Jaja, julmarknad i övermorrn i alla fall, kanske mer julstämning kan komma och ska försöka få upp lite lyktor och dukar idag...kanske gardinerna kan komma på plats imorrn eller på lördag när N kan ta Nico medan jag stryker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0