Jag är duktig jag, har gjort egen puré :D

Har räknat och räknat och barnmatsburkar är väl inte så farligt dyrt men när det går flera om dan är det dyrt...som det är nu äter Nico en stor burk till lunch, 6 månaders som är lite småbitar i och det går fint, efter det äter hon antingen en liten burk med fruktpuré eller en halv stor burk med desamma. Sen till gröten får hon en halv liten burk med fruktpuré på...så det går ju en del, räkna då på 31 dagar som denna månaden är på och en kostnad på mellan 10 och 12:- per burk...ska vi se vad de blir; jag räknar på 12:- och på 2,5 burk om dan...är inte så bra på att räkna så de kanske blir liiite galet men ska försöka få till det;

31 dagar*2,5 burkar=77,5 burkar på en lång månad...så gångrar vi dett amed 12 då...77,5*12=930:- :O

930:-/månad och då är inte ersättningen och gröten inräknad...dessutom får hon ju oftast päron/äpple/morots dricka/juice då vatten tydligen inte är nån höjdare...så bensinkostnaderna fram och tillbaka...de är ju jättedyrt!

Så jag tänkte att jag testar nåt enkelt först och sen utökar...lite i taget...så jag köpte en påse med morötter för 5:-, skalade, delade, kokade, mixade...klart! Liiite skillnad i pris och otroligt lite jobb bakom...fryser ner dem just nu och sen sk ajag nog fortsätta med de här...kan ju ha burkar också men komplettera med hemmagjort...ska testa med broccoli och sen har jag nån blandpåse i frysen som säkert kan bli god :D

När jag tagit mig igenom dessa och om Nico gillar det ska jag utöka ytterligare...dessutom va det ju kul att greja ;)

Skurat hela köket och möblerat om så nu är jag rätt mör och när nu N kom hem va han pizzasugen...så han är ochhämtar det nu, börjar känna att jag är hungrig jag med nu när jag satt mig

Bilder på purékuberna kommer inom kort ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0