Matglad unge :D

Nicolina älskar mat...vi började tidigt och redan vid 3,5 månad testade jag att ge Nico puré...en tesked? Nä skojar du?? Då illskrek ungen...en hel burk senare va hon nöjd och glad och så har det fortsatt...de där med smakisar har hon hoppat över helt ;) Nu har jag köpt hem burkar från 6 månader som de är kött i och åh va gott de är! Fick en blick som sa ungefär "Har du gömt detta för mig?!?"

Favoriterna är morot, katrinplommon och blåbär samt gröten...de är bara det att när maten är lite för god vill lilla damen hjälpa till och blir ivrig...hon letar efter skeden genom att skaka på huvudet, maten hamnar lite överallt, hon siktar in sig på skeden och tar ett grepp som jag vet inte vad...sen är det kört...de brukar se ut som såhär;




Detta är kvällens look; gröt och blåbär


"Är jag söt??"




"Men vadå? Jag har väl inte gjort nåt?"



Såhär glad blev Nico när hon första gången lyckats fånga skeden och jag gav upp,
total lycka... <3



Ska väl va glad för att hon älskar mat och att hon är så ivrig på att va med och lära sig...håller skeden bra men de är nog mest slumpen ;) Bättre detta än att truga med maten...det konkurerar ju inte ut nån amning då jag slutade amma när hon va runt 2,5 månad eftersom jag behövde börja med mediciner, men de va lätt att byta till ersättningen och magen har hållt hela tiden *ta i trä*

De blir en hel del tvätt men idag tänkte jag iaf till ;) Nico fick va naken och äta...får väl va det tills plastförklädet passar bättre, är lite stort än. Även jag får tvättas efter varje matning då hon alltid lyckas tajma in antingen en hostning eller nysning just när munnen är som fullast :S Att bli matduschad är inget vidare men Nico ser så lycklig ut...skadeglad :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0