Tandsprickning

Ja...nu är det på gång på allvar...redan vid 3 veckors ålder började de två framtänderna nere att komma men stannade upp...de syns precis under tandköttet och en flis känns men ända till nu har det vart lugnt...nu är ju Nico 4,5 månader så de är ju ändå lite tidigt.

Några dagar nu har Nico vart lite extra kinkig, svårt för att somna på kvällen men sover fortfarande hela nätter och mer därtill  ;) Dregglat som niagarafallet har hon gjort också och de är byte av body varje halvtimma/timma så nu är det dreggellappar som gäller..annars är bodyn blöt ner till grenen :O Biter på allt hon kommer åt...igår bet hon mig så hårt i fingret att de knakade till...så idag började det...bajsade illgrönt och slemmigt, från 2-3 bajsblöjor om dan till att byta så många per timma...sen kom febern och steg och steg och steg. Ringde bvc men de tog tid innan de ringde upp så jag ringde väninnan. Jodå...alla hennes barn har vart såhär när tänderna kommit så jag kunde andas ut.

Sen ringde ju bvc och jo...så är de ju...magen blir knas och febern stiger och då brukar det garanterat va tänderna...så nu spricker de väl igenom på allvar och de känns lite så och tandköttet är illande rött.

N fick efter jobbet åka förbi apoteket och köpa ipren...de är från 6 månader egentligen men från 7 kg och där är ju Nico nästan precis och man ska gå efter vikten, åldern va på ett ungefär...kan inte ge nåt med paracetamol i då jag är jätteallergisk och får organpåverkan och eftersom det är så ska inte mina barn ta den risken eftetrsom de är stor risk att även de blir allergiska...detta är diskuterat i över 1 år då vi fick Max och alla barnläkarna på Östra i Gbg är överens...inte utsätta barnen i onödan.

Man behöver ju sällan behandla febern men idag blev det nödvändigt...alla andra gånger har gått bra ändå men nu har hon sovit så dåligt och va så ledsenoch febern bara rusade uppåt utan att stanna...nu har hon fått sova ett par timmar och magen är lite mer stabil...badat och är just nu lite småkinkig men inte i närheten av vad som vart idag.

Imorrn ska jag till bvc vid 11 och mellan 10 ich 13 är det babycafé så de ska bli kul...första gången efter sommaren och de ska bli skönt att träffa andra vuxna ;) fika och äta soppa...

på fredag är det tillbaka till samhället för då ska jag till vc och träffa läkaren...mina händer och fötter värker nåt hemskt och händerna blir bara värre och värre. Som vanligt är det min högra sida som är värst och det är även exem på dem...innan har tummen vart värst men inatt började pekfingret också och första leden känns svullen...så förutom att förnya värktabletterna jag annars tar ska jag se om jag kan få betapred, kortison...vanligtvis får jag det som injektioner direkt i lederna men eftersom jag äter waran nu går inte det...andra inflammationshämmande mediciner kan jag inte heller ta av samma orsak så jag hoppas jag får en kur betapred.

Efter läkarbesöket ska jag handla inför dopet på söndag...har inte känt nån stress hittills och verkar ha koll på läget mn hoppas att Nico är på gott humör då och att förkylningen som kanske är på gång på mig inte bryter ut...nu har jag inte känt av det men hade liksom en tjock känsla i halsen...kanske de inte va nåt? hoppas kan man ju.

Hur dopet är tänkt får jag skriva ner bättre imorrn :D Namnet blir iaf Nicolina Maria Christina. De två senare är familjenamn.

Nu ska jag se om jag kanske kan få tid till en dusch för jisses va varm man blir av att hålla ett varmt febrigt barn :)


Kommentarer
Postat av: Ida Eriksson (esso)

Hej, vad roligt att läsa din blogg, jo Dressen är köpt på någon internetbutik men sök på KRAM barnkläder så kommer det upp ställen där de säljs. Vi väntar också på att tänder ska spricka igenom men än är det bara synligt och en liten pigg som sticker upp..:)

2011-08-24 @ 20:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0