Tecken från Max

För ett tag sen hade jag ännu en låg period, lägre än den vardagliga sorgsenheten och Max fattades mig mer än nånsin. Helt omöjligt att somna och jag låg då och pratade med Max, grät och pratade och grät ännu mera. Nico låg bredvid mig och sov, skuldkänslorna bara överöser mig för de är ju såhär; jag vill ha Max och skulle göra allt för att få tillbaka honom...men om Max hade vart kvar hade vi inte haft Nico...och det vill jag ju ha! Ett liv utan henne finns inte! Ska jag tycka att de va bra att Max gjorde plats för Nico?? Så hemska konstiga tankar uutan svar, utan bra förklaring och som bara lämnar ännu fler jobbiga tankar och känslor av skuld och sorg.

Jag ville iaf veta om Max ser oss, om han ser efter Nico och bad att han skulle visa sig, jag bara måst få veta om han är där som jag tror att han är...jag är säker på att han visat sig många gånger för mig men kan man nånsin få nog?

Max visade sig för mig redan ett par timmar efter att han somnat in, i bilen på väg hem startar min och Max's låt plötsligt på radion :O En kärlekssång av Brian Adams och som är ledmotiv till Robin Hood med Kevin Costner, denna sjöng jag för Max väldigt mycket under vår tid tillsammans och det är genom den han visar sig <3

När jag blev gravid, vart på ul, rul eller tul så har den kommit på radion...på julafton när jag vart hos Max och skulle åka därifrån kom den på radion...de är en väldigt gammal låt och den spelas sällan och den kommer bara när det är speciella tillfällen.

I alla fall...det där tecknet jag bad om kom inte...men plötsligt en kväll ett par dagar senare händer det; Jag har suttit på Telias sidor och kollat olika kanaler till tv:n, blev överlycklig när jag fick se att man kan lägga till NRK paketet, har ju alltid sett på norsk tv och nu går det ju inte längre och jag saknar det jättemycket! Lägger genast till dessa kanaler och tänker att N får säga vad han vill, han kan inte norska nåt vidare och är inte intresserad av att se på norska kanaler...tänker väl att jag får se när han inte är hemma eller lagt sig om det inte är nåt särskillt jag bara måste se. Kvällen efter att jag beställt NRK lägger sig N plötsligt tidigt och jag tänkte också lägga mig i tid men skulle bara zappa lite ;)

Kom på att jag kan se på de norska nu och sätter på NRK1 för de skulle va nån brittisk kriminalserie men de va fotboll istället :S usch för när de ändrar sådär! Sätter på NRK2 istället och vad har precis börjat där?? Jo Robin Hood filmen :O Jag har inte sett den på tv på över 10 år och den är från -91 har jag för mig. Det första som spelas när jag bytte kanal var våran låt <3 Blev inte att komma i säng tidigt kan man väl säga, satt och såg hela filmen, grät och skrattade om vartannat, Nico sov i min famn och jag höll henne hårdare, smekte och pussade på henne. Vad är oddsen att detta skulle hända? Max har väl puttat mig i den här riktningen för att jag skulle få syn på filmen? För inte ändrar han NRK's tv tablå iaf ;)

Idag storstädar jag köket, Nico gnäller och gråter, helt förtvivlad...plötsligt börjar hon skratta som när hon blir kittlad och sekunden efter börjar våran låt på radion som står på...som för övrigt aldrig är påslagen annars...Max va nog här och piggade upp sin syster när jag hade lite fullt upp och inget hjälpte.

Ska se om jag kan lyckas få in min och Max låt här så alla får höra <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0