True Talent

Ikväll va första avsnittet av True Talent på tv3, hade stora förhoppningar och de va väl ett ok program...tror de blir bättre en bit in...gillar upplägget iaf.

http://www.tv3.se/program/true-talent-1

Pernilla Andersson, Danny Saucedo och Tommy Körberg får lyssna på rösterna men inte se de som sjunger...de gallrar ut de röster de fastnar för och letar upp dem och berättar att de kommit med i tävlingen, sen ska personen stå på scen och publiken är uppdelad i 3 sektioner; 9-19, 20-49 och 50-100 år. De 3 sektionerna är vända så de inte kan se personen som uppträder och alla har en kontroll att trycka på, om de gillar det de hör eller ej...om majoriteten; 51% gillar rösten vänds sektionen och de får se vem som är bakom rösten...för att gå vidare krävs att alla 3 sektioner gillar rösten.

Efter detta kommer de med i olika lag, Danny har ett, Pernilla ett och Tommy ett...där ska de träna upp rösterna och varje söndag sen blir det live och vi ska rösta...tills det är en kvar som vinner 1 miljon :D

På nåt sätt hade jag önskat att vi bara fick rösterna hela vägen vi också...för utseendet gör faktiskt väldigt mkt och likaså låtval...väljer du en något okänd låt, eller en genre man inte lyssnar så mkt på kan personen falla fast rösten är otrolig...OM låtvalet hade vart ett annat.

Tyckte nog att de va värt att fortsätta se på och se va de blir av det...Idol brukar jag följa lite si och så...audition är ju det som är roligt *skadeglädje är den enda sanna glädjen* sen tycker jag programmet tappar lite för att nån gång i mitten kunna börja titta igen...när de är de bättre kvar...nåt som får mig att må illa är nämligen falska toner...DOCK inte mina egna ;P de går an att lyssna på av nån anledning?

Nu sitter jag uppe själv och make och dotter sover...mkt ovant...funderar på att röja undan på en skänk som står här i vardagsrummet...något överbelamrad...ja, nån gång ska de ju göras så varför inte nu? Får väl se...min lilla katt Tom ligger bakom mig och sätter klorna i ryggen på mig och smånafsar för att få uppmärksamheten...kanske gosar med honom en stund...letar upp frontline och avmaskningstabletterna och borstar honom istället? Han kan behöva lite uppmärksamhet...ska försöka ta lite roliga kort på Tom för han har en endens att lägga sig på de konstigaste ställena för att sova men nu är det bara Nicos platser som duger...eller nån låda om de finns...

här kommer ett kort på honom som kattunge och ett från nån gång i julas



taget för 5 år sen



nu är han en stor klump ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0