spel

Överallt på nätet möts man av dessa spelreklamer. Spela här, vinn stort, vi bjuder på x antal kronor att testa med, du behöver inte betala nånting...tills du gått in på spelsidan, kanske tackat ja till det där erbjudandet och bara ska testa. Har man hunnit så långt är man antagligen redan fast för testar man så är man ju ändå lite spelsugen i grunden?

Jag vet ju själv att jag är en person som lätt fastnar i spel så jag försöker undvika att gå in på dessa sidor, för väl därinne mår jag rätt bra :O Helst vill jag ju bara spela för skoj, det är liksom inte pengarna som lockar även om man ibland skulle önska att om jag antog det där erbjudandet och det fanns garantier på att inte förlora utan bara vinna eller stå still med insatsen så hade jag gärna spelat, extra pengar gör ju inte ont? Men nu är det ju inte riktigt så...visst kan man ha flyt ganska länge men det är ju nästan det absolut farligaste...det är då man bara ser pengarna, inte spelet och riskerna. Det är då man kanske lyckas med ett par större vinster men satsar för mycket vid fel tillfälle och det börjar gå utför...så står man där utan pengar men de är ju så kul att spela...jag kan ju sätta in liiite, eller hur?

Sen är det kört.

Det enda spel på nätet jag spelat med pengar inblandat fick mig totalfast...då handlade det om att man köpte saker för att få en bättre karaktär i spelet, bli starkare och kunna döda fler och på så vis vinna mer pengar...jag vann en del, men satte ju in lika mycket och sen sålde jag inte min gubbe utan la bara ner allt. Det som lockade va ju att det va kul men eftersom det va live kunde man ju ibland se folk som vann stora summor och visst blev man lite extra spelbenägen :S

Enda spelet jag spelat irl har vart på krogen, då är det ju blackjack som gäller ;) Det är skitkul men ack så farligt när man är rund under fötterna :P Tyvärr har jag aldrig vunnit något bara förlorat...satsar aldrig stora summor utan "fegar" N har ju en förkärlek för såna där "slot machines" mata apparaten med mynt, tryck lite på nån knapp och hoppas, det handlar inte om skicklighet, bara om tur...men han har vid nåt tillfälle vunnit större summor, då blir det ju svårt att gå därifrån men man ska alltid sluta på topp.

Nu för tiden håller jag mig till gratis kortspel på datorn, lite supermario eller zelda ibland, kanske lite yoshi...alla dessa spel som började grunda mitt spelbegär :P Har ingen egen konsoll men har lånat lillebrors 16-bitars och haft spelmaraton här hemma...oj va jag blev sugen på lite mario nu, får nog be lillebror ta med konsollen till jul ;)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej gumman! Hoppas du är frisk o pigg o kry för att orka ta itu med pysslet i morgon kväll?! JAg ser fram emot det jättemycket! Har haft en piss dag idag men jag hoppas det känns bättre imorgon! Ska du till babycafeét imorgon? Kram på dig! Lotta

2011-12-07 @ 18:40:47
URL: http://mammalotta.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jaså, inget bra med såna dagar...ska absolut på pysslet imorrn och ska försöka ta mig till babycaféet imorrn, får avbryta detta städandet och ta mig ut, ska handla och va på sjukgymnastiken imorrn, så det blir en heldag men N tar Nico på kvällen ;) Kommer du på babycaféet?



Kram

2011-12-07 @ 18:44:41
Postat av: Lotta

JAg tror jag tar en sväng till babycafeet men har inte bestämt mig hundra än! ;-)KRAM

2011-12-07 @ 22:59:45
URL: http://mammalotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0