trött, tröttare, Jenny

Är tröttare än vanligt idag, orkade inte ens se klart Så mycket bättre igår utan gick ifrån tv:n vid nio för att göra mig iordning och sen somnade jag snabbt. Imorse hade jag en huvudvärk som inte va av denna värld så jag bad N ta Nico, ja, han skulle bara röka först...20 minuter senare och en grinig Nico och en vaken mamma senare kom han...snäll och omtänksam som han är tände han i taket också så att jag verkligen skulle få det lätt att somna om :P

Sa vad han skulle tänka på, att inte lämna Nico ensam i rummet, om hon satt på golvet kunde han gå en liten stund men får skynda sig...får inte va ensam när hon är i gåstolen för oj va snabbt det går nu och hon når mer och mer. Igår klämde hon handen i en låda för jag vet inte vilken gång i ordningen och är man då för långt bort...stackars. Värre är när hon får tag i nåt man inte trodde hon skulle få tag i och det är nåt nytt varje dag...igår hade hon en knapp i munnen t.ex. Visste inte ens att den fanns men jo, det gjorde den...jag såg att hon pysslade med nåt och när jag gick fram till henne åkte den snabbt in i munnen :O Sladdar är det bästa hon vet och hon kan dra ur dem ur jacken så att barnsäkra, visst...men det hjälper föga när hon drar ur sladden, då kan hon ju pilla i utagen.

Ja, i alla fall...nu ska jag då somna om, efter att ha underhållit Nico i drygt 20 minuter, vaknat ordentligt, ont i huvudet och kissnödig, tänt i taket för en stund...en överlycklig Nico på nedervåningen som tjuter och skrattar och pratar högt...skulle ni kunna somna om? Så nä, de gjorde jag då inte heller men jag fick vila och det är inte fy skam det...efter en timma däremot fick jag ett vädjande sms att N ville röka och undrade om jag kunde komma ner nu. Ja, blåsan höll ändå på att spricka, hade det annars vart att jag hade somnat om hade jag blivit förbannat och vart grinig resten av dan...han hade ju kunnat satt henne på golvet med lite leksaker och sprungit ut, han kan faktiskt skynda sig ;)

Han fick rökt och sen fick han ta Nico igen för jag va i ett extremt behov av en dusch :S Tog en långdusch för att få leat upp lederna och bara få stå i värmen...huvudet blev bättre så det va väl spänningshuvudvärk antar jag. Nico blev överlycklig när jag kom, kasta sig i min famn och pussades, höll fast mig och kramades, fick inte lov att släppa henne. Alltid när jag är nyduschad vill hon ännu hellre tugga på mitt hår och så även idag, det blöta håret åkte rätt in i munnen. Nico behövde ny blöja men det va en strid för hon ville inte släppa mig, till sist hade hon ny blöja och kläder, ut i köket och gjorde välling, sen somnade hon gott i min famn...men oj va trött jag är. Undrar när man kan sova bort en hel dag igen? Aldrig...det värsta av allt är att jag är en sån som behöver 12 timmars sömn för att va helt på topp, 8 timmar så mår jag dåligt till slut...10 går an...just därför försöker jag lägga mig vid 21.

Tänk att jag annars i hela mitt liv lagt mig mitt i natten eller på tidiga morronen och sen sovit...när jag jobbat har jag skaffat mig stora sömnbesvär genom att sova för lite och det slutade ju med flera års medicinering för att få sova...nu är jag fri allt sånt och det är minsann inte lätt att bli fri benzo preparat så jag är extra stolt. Just därför vill jag inte behöva börja med dem igen, jag vill kunna sova av mig själv även om jag nu antagligen behöver lergigan för lederna håller mig vaken.

Det är väl orsaken till att jag behöver så mycket sömn, för att när jag sover så sover jag inte bra, jag vrider och vänder mig av smärtan, är alltid spänd så jag kan inte slappna av helt längre. Får väl inse att jag alltid kommer va kroniskt trött, det är en sjukdom i sig...nu för tiden kan jag till och med sova på dan men jag tillåter mig inte att göra det, de blir bara svårare att somna på kvällen. Svårt de här...ett dödläge minst sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0