Jag hatar

att komma ner på morronen och se att köket ser ut som en krigszon. Tyvärr är det inte så ovanligt...

Varför ser det ut som en krigszon då? Jo det ska ni allt få veta...det är min älskling N som sent på kvällarna kommer på att han är hungrig eller för den delen...han kan ha lagt sig också men inte kan somna för att det suger i magen...då går han upp, rotar i kyl och frys, gör oreda i hela köket, steker, micrar, kokar...ja allt...grisar ner, spiller, bränner fast...äter och lämnar disken framme för det är ju mitt i natten (!?!)

Så kommer jag upp, först av oss när N är hemma men när han jobbar går han ju upp så tidigt så då kan han inte städa efter sig (??) Jag kommer upp och ska använda mig av köket, göra mat till Nico, rengöra flaskorna från kvällen och morronen...går det när bänkarna är kladdiga och det är ett berg av disk i diskhon? Nix, så vad får jag alltid göra direkt på morronen, till och med innan Nico får sin mat...jo jag får städa upp krigszonen!

Det hjälper alltså inte att jag redan hade städat köket och tömt diskmaskinen heller, det är tydligen jättejobbigt att ställa in smutsig disk ändå :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0