blöjor

ja...det är ett evigt irritationsmoment!

När Nico föddes hade hon prematurblöjor, libero va de enda som fanns att köpa, de höll inte tätt och hon blev röd i rumpan...gick över till pampers, jättebra. Så fort ny storlek behövts så har de börjat läcka men vart bra igen bara vi bytt upp en storlek. Men nu...nu har det ett bra tag vart ett jäkla kämpande med dessa blöjor som hittills vart så bra.

Pampers active fit nr 4. har vart bra men nu...länge har de snabbt blivit fuktiga, de är långt ifrån fulla men blir ändå blöta utanpå...sen jag köpte icas up and go har jag nog inte kopplat riktigt men nu...efter en timma är hon redan fuktig på byxorna men blöjan är knappt använd :O Jag hade kunnat förstå som när vi vart iväg och handlat och det tar längre tid mellan bytena men när det går så kort tid som en halvtimma...näe!

Nu har blöjorna vart helt hemska i flera dagar och jag svär och svär...igår läckte de till och med i grenen, alltså, riktiga pölar genom blöjan, inte bara fuktig så nu jävlar ska jag byta sort!

Libero, here I come! När vi va på bvc sist fick vi låna en blöja där, libero och inte fasiken blev hon fuktig av den. Men det är väl så...man får hela tiden byta sort, storlek och modell. Pampers har vart bra länge men nu är de värdelösa. Jävla skit att jag köpt upp ett lager, ska ringa ica sen och se om jag kan lämna tillbaka dem. de som jag öppnat får jag sälja på familjecentralen.

Skit!

Jaja..får hoppas jag får lämna tillbaka ena paketet och att det andra snabbt blir sålt. Kan ju inte byta byxor på ungen 3 eller fler gånger på en enda dag :O


Kommentarer
Postat av: signe

Jag kan bli vansinnig på blöjor också, sen vi bytte till strl 4 så har vi inte hittat nån som är bra. Pampers tycker jag har varit smidigast då de är tunna och mjuka, men de luktar äckligt och innehåller vaselin, så de vill jag inte använda..

Det är inte så många som läcker kiss, men så fort Moa bajsat så måste vi byta kläder på henne. Liberos byxblöjor har känts bra, men de är lägre än vanliga blöjor, så då kommer allt upp i ryggen :/

2012-02-23 @ 11:08:09
Postat av: Jenny

Ja, alltså Icas byxblöjor har jag vart jättenöjd med! De sitter bra men har inte jättebra resår så de kan glida ner lite...ska testa liberos byxblöjor tänkte jag för de ska visst ha en bra resår...testa inte pampers byxblöjor! De hade nåt i blöjan som va blått och för ju mer kiss som kom ju blåare blev det ocj Nico som annars klarar av parfymerat och sånt blev jätteröd och prickig.



Pampers luktar jätteäckligt men har vart de bästa men jag vet inte om det är just det att de är så tunna som gör att de blir fuktiga. De har ju inte blivit "svettiga" såhär innan...men nej, nu blir det libero, icas brukar de inte ha rätt storlek inne men de är också bra ;)

2012-02-23 @ 12:09:19
URL: http://minimaxen.blogg.se/
Postat av: signe

Vi har inte testat icas byxblöjor, mest för att jag tyckte att de vanliga var så dåliga. Liberos tyckte vi som sagt var bra, de satt jättebra och resåren satt tight, men tyvärr för låga. Eller så är det moa som har hög rumpa ;)

2012-02-23 @ 13:39:06
Postat av: Jenny

Nu kan jag konstatera att det är Moa som har en stor rumpa!! ;) Har nu köpt både vanliga och byxblöja av Libero och byxblöjan satt ju jättehögt upp :O



Den va jäkligt mkt bättre och följsam och lättare att ta på än andra, men viktigast sitter den på plats!



Men har Nico en liten rumpa kanske? Hmm...nu måste jag fundera på detta ;P

2012-02-23 @ 18:22:10
URL: http://minimaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0