slappardag

Inatt sov Nico hela natten utan att äta..är ju mest bara larvigt om de skulle bli till en vana när hon inte ätit på natten sen hon va 5 veckor, och fram tills dess väckte jag henne för att äta för att hon va så liten så egentligen har hon aldrig velat äta på natten. Vaknade vi 8 imorse, utvilad och med en glad liten tjej vid min sida. Sprang väl upp för N hade tänt i pannan och de va ett tag sen och innan glöden också försvunnit måste jag hinna ner och lägga i lite mer ved.

Usch...16 grader hade vi imorse och av nån konstig anledning ville det inte bli varmt heller...jag höjde värmen och elementen va gloheta men inte hjälpte väl det...blev som mest 18 grader och när de sen ökade en aning va det tack vare solen...såhär på eftermiddan är de nästan 20 grader inne men de är ju inte meningen att de ska ta hela dan att värma upp huset? Ja, vi va varma båda två ändå eftersom vi höll igång. Slappardag...hmm...njae, till en viss del.

Vi har lekt, eldat...Nico har skrämt mig...ja, redigt också, unge!

Va i källaren och kastade i ett par vedklabbar, Nico sitter uppe i hallen, just i det rummet tat det lång tid för henne att hitta på nåt i, hon har hittills alltid suttit helt stilla och väntat på mig, tror jag leker tittut ;) Jaha...veden är i pannan, jag stänger luckan, tar en koll på termostaten för att s eom de är nåt fel på den men nä, de va rätt...då plötsligt hör jag världens skrik. 10 sekunder uppför en brant och smal trappa, kan inte springa för snabbt för då bryter jag armar och ben...på den här tiden hinner jag tänka mycket. Har hon lyckats ta sig uppför trappan och ramlat? Nä, jag hörd eingen smäll...har hon ramlat och slagit sig, har hon klämt fingrarna i en låda?? Öppnar dörren och kastar mig ut i hallen...där sitter en överförtjust unge och är sååå lycklig...Tom har kommit fram till henne och vill gosa...UNGE!! Lär dig skrika på olika sätt så jag hör när det är allvar och när det är av lycka!!

Jaha...så ska dagen fortsätta...min tanke va ju att Nico skulle somna men de tänkte inte hon nä...jag går upp med henne, jag lägger mig och låtsas sover, kisar så jag ser om hon är på väg ur sängen eller hittar på nåt annat...hon sätter sig upp, tittar lite...pratar, gör miner, leker...sjunger en stund...lägger sig med näsan mot min och pussas, får massa pussar och jag tror att oj, nu vill hon mysa och så somnar hon...FEL!! I nästa sekund känner jag hur jäkla ont jag får på min näsa...fast i min näsa sitter Nico :O Jäklar vilket bett hon fick och hårt också...så där slutade den nattningen...Jag hoppade upp, Nico lycklig över reaktionen och klappar händerna...

Ner då...vika in tvätt, starta en ny maskin, småplocka lite...att vi har så mycket kläder?? Tycker aldrig de finns kläder men när de ska vikas in och det inte vart skött på ett litet tag ja då svämmar det verkligen över. Nico ville inte riktigt att jag vände bort min uppmärksamhet så allt tog ju lite längre tid än annars.

Ok, röjt lite i alla fall, in i vardagsrummet och leka ens tund, sitta vid datorn...svårt att sitta längre stunder åt gången så man får pratat färdigt eller skriva färdigt ett inlägg (detta är skrivet på alltför länge) Till sist tycker Nico också att hon är för trött så hon går med på att sova en stund, för kort stund men är acksam ändå. Den timman hon sov passade jag på att prata i telefon med mamma och titta runt på smyckesbloggar och andra smyckesidor, så vaknar huliganen, maskinen är klar och vi hänger tvätten...då kommer N hem...dags att få nåt i magen igen så jag tar ett par mackor och Nico får en egen...leverpastej, mums! Delade polarskivan i 4 delar, lagom att hålla själv. Nico är verkligen jätteduktig nu på att äta själv...ja inte vanlig mat kanske men sånt som är fastare som mackor och frukt ;) Inget hamnade på golvet, inget i sitsen och ytterst lite i haklappen. När hon va klar visade hon att de va slut genom att hålla upp handflatorna mot taket och ropade KKK. Så berämde jag och så gick jag och hämtade ett smörgåsrån...när jag kom tillbaka ville hon inte ha rånet...istället böjer hon sig över sitt bord och slickar upp all leverpastej som hade hamnat där :P Gullungen!

Nu vägrar hon sova igen, sitter och gnäller och slutar inte vad jag än gör...jo, om jag bär henne men hur länge orkar jag det då? N är iväg och tränar och bastar, sen ska han köpa sig nåt gott till ikväll men jag ska då inte ha nåt...vågen pekade nästen ett helt kg ner imorse :D

Kanske hyr N nån film...kan ju hoppas på att Nico somnar så vi får lite vuxentid och så jag inte tvingas lägga mig klockan 19 ;) Ok för tat jag är trött va, och att jag somnar...men ska jag behöva lägga mig så tidigt för resten av Nicos barnaår?? Hur ska det då gå att jobba kvällar, va iväg på kalas m.m. nä...hon får försöka gå tillbaka till det som va, att somna själv och kanske till och med i sin egna säng igen. Ska inte hoppas för mycket...nu har det ju vart si och så med ösmnen igen men inatt sov hon ju i alla fall hela natten och åt inget, bara för det behöver det ju inte fortsätta så så jag tar i trä nu! ;)

Ja...nu ska jag väl underhålla min griniga dotter en stund, kanske se om hon kan somna nu...känns som att hon kan va vaken en timma till så hon kan sova för natten istllet men hur ska jag klara hålla henne på gott humör så länge? Ja...det återstå att se :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0