Lerig bil!

Skulle som vanligt veckohandla igår med mamma och mormor, mormor hade visst redan handlat så det blev bara jag och mamma. Ja, Nico också givetvis ;) Körde in till mamma för att hämta henne, vägen är halvvägs bra igen och den andra halvan går an...men hur såg gårdsplanen ut???? Det har vart lite uppkört, visst...men igår...när jag svängde upp till huset tänkte jag att nu är de kört, kanske ska föröska backa direkt...valde ändå atts tå kvar, de va nog dumt men hade nog inte gjort nån skillnad antagligen. Millan hade kört fast dagen innan fick jag veta när mamma satt sig i bilen, jag lagt i backen och vi spinner loss, leran yr och bilen får en ny look :P

Jaha...dumt att jag inte litade på vad jag kände när jag kom, att jag ändå chansade när jag visste att det regnat så nyss så marken är mjukare än mjukast. Tittar på mamma och hon ska ut och putta...sminkad och iordninggjord :P Det gick ju inte och mamma gick in och tog på sig arbetskläderna...ja, jag kunde inte mycket göra för dels va jag iordninggjord, dels måste ju nån sitta och köra, försöka gasa försiktigt, fram och tillbaka...få igång ett gung på bilen...men inget...bara djupare spår ner i leran, däcken blir blankare och halare ju mer lera som tränger sig ner i mönstrena. Mamma hämtar spade, jag hämtar en skiva att lägga bakom hjulet och en bräda framför...hade innan testat med en sten...kan nu säga till er alla att gör inte detta...den flög!! Jäkla tur den missade mamma för att få en gatsten på sig i den farten hade inte vart skönt.

Mamma gräver, Nico skriker, jag försöker göra liiite i alla fall, tycker inte om att stå och jag är inte rädd för skit annars men att handla lerig är ingen hit. Mamma hämtar hink och hämtar lite grus, nytt försök. Mamma puttar framifrån för att jag ska kunna backa...ingenting...jag ber henne putta bak istället och då, det rör sig lite och bilen börjar gunga, jag kommer fram såpass att jag lämnar hålorna som däcken grävt fram i gräsmattan. Mamma iväg och hmtar mer grus, öser på bakom däcken...nu jäklar!

Mamma ställer sig fram vid motorhuven, jag lägger i backen, 1,2 3!! Det rör sig och jag måste börja svänga på bilen, rädd för att fastna gasar jag ju lite, leran yr och stenar smätter men loss kom vi!! Mamma in och byter om igen och så iväg och handla...hade tänkt åka till Max och tända ljus men så försenade som vi nu va så nä, de orkade jag faktiskt inte. Får bli en annan dag, morfar har nog ändå tänt ljus <3



Mamma fick kämpa ;)



Nico blev lycklig när vi kom loss :D

Nu får det räcka med äventyr...när jag körde hem mamma undvek jag ju just detta ställe men vi höll allt andan, när det inte vart nån vinter och ingen tjäle i backen och det dessutom regnat som det gjort så blir det ju snabbt uppkört...att Millan redan geggat till det gjorde ju susen :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0