Nu ska här promeneras!

Nu har vi tagit tag i vikten...lördagar är godisdagar...resten är nyttiga. på en vecka...1 kg ner. Bar från igår ännu ett halvt kg :O Om de går undan i början blir ju lusten bra mycket större och kanske når jag mitt första mål såpass snabbt och lätt att de sista 10 kg sen, som är en bonus att gå ner, kanske kan bli verklighet även om de med största säkerhet kommer gå långsammare. Blir det syskon stannar ju viktraset upp något men har så mycket extra så även om jag skulle bli gravid kan jag gå ner ganska mycket innan det ska plana ut och eventuellt vända upp något litet. Får väl se vad framtiden vill, men ju bättre form jag är i desto lättare kommer en graviditet att vara, fogarna kommer antagligen va bättre än sist, risken för proppar minskar avsevärt och att komma i form snabbt efter nästa barn kommer gå lättare. Så sägs det i alla fall och jag vill gärna tro på det, att har man väl vart i bra form kommer man snabbare tillbaka till det igen.

Idag åkte jag till min väninna Lotta och gick på långpromenad, välbehövligt och skönt och så mycket roligare med trevligt sällskap :D Det blev några km och flera backar, långa och branta men skönt va det...förutom halkan...spände mig som jag vet inte vad så imorrn lär jag ha träningsvärk :O Då ska vi dessutom åka in till Tanum tidigt på morronen, inann babycaféet börjar och hinna med en långpromenad då med.

Vi har lagt upp det som så att tisdagar kommer Lotta till mig efter att barnen är lämnade på skola och dagis, långpromenad och sen en värmande kopp te och nåt litet att äta...onsdagar åker jag till Lotta och tar en långpromenad, en värmande kopp te och nåt litet att äta...torsdagar möts vi i tanum innan babycaféet och tar en långpromenad...sen äter vi nåt på familjecentralen och tar en kopp te...ska lägga av med kaffet en tid nu för jag har ju socker i det...te dricker jag som det är. Måste va lite hård nu i början med sockret även om jag inte undviker mat med socker. Måste få kickat igång viktnedgången rejällt och jag verkar ha lyckats...så här snabbt har jag nog aldrig gått neråt.

Efter promenaden va jag ju bra mör och vi satt och drack te, kollade på nätet, jag kollade hennes iPhone för jag funderar på en...gillade den, lätt att förstå och använda. Lottas Sackarias är en riktig liten glad skit, smilar hela tiden och flörtar...Nico pratade med honom en massa men fick inget direkt svar...han skulle spana på mig istället. Ett par bilder på våra små :D


drygt 4 månader nu...fort går de :O



Imorrn blir mitt lilla hjärta 9 månader...vart tar tiden vägen??

Igår sov hon i egen säng ja...somnade ju vid åtta...va lite orolig över hur natten skulle gå men den gick bra för oss båda :D Nico sov gott till åtta imorse, då låg hon och pratade och lekte i en kvart så jag hann att vakna till. Vid några tillfällen inatt har hon gråtit till, verkat som hon börjat vakna men sen har hon hittat nappen själv och nån gång drömde hon tror jag för då hade hon fortfarande nappen. Jag har sovit helt ok, de va inte så tomt som jag trodde det skulle bli, hörde henne ju hela tiden och de va ändå skönt att kunna vända sig utan att va rädd för att väcka henne. Vaknade till av värken, att jag va kissnödig...va för trött för att göra nåt åt det så att jag sen sov dålig de sista timmarna får jag skylla mig själv för. När vi kom hem från Lotta idag somnade hon i sängen igen, men en snabblur...upp och åt med oss, sen i säng igen...då sov hon i 2 timmar så nu är hon på gott humör...Millan och J kommer...vi beställde skor tillsammans på rean, köp tre få ett par gratis...kunde inte vänta så jag tvingade hit henne :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0